Fick hem min andra Dm7020HD box idagÄr supernöjd med den första. Min DM500HD har sett sina bästa dagar men rullar på... Lite problem med HDMI kontakten på 500:an glappoflex eller dylikt.
Det är ju på väg ut version 2.0 av 500 samt 800:an om jag inte missförstått något, så jag hade väntat, dom skall visst få mer flash samt ram
Jag bryr mig inte mycket om mer ram, flash och sådant. Det enda jag är intresserad av är att boxen är stabil och att signalstyrkan inte försvinner. Min nuvarande Skybox S11 har sett sina bästa dagar. Efter Ibrahims inlägg lutar det faktiskt åt box nr2 även om det kostar en aning mer!
Ibrahim: Vet du om vilken bootloader boxen kommer med? Av vad jag har uppfattat verkar du köra med Openli 3 med tanke på att box nr 2 är detsamma som du har! Är det lätt att flasha och installera addons på den?
Det är senaste bootloader ssl84.........ja det är lätt som fan att flasha gå på openplis hemsida ladda ner senaste openpli för dm800se.
ja det är samma som min box.
VU+SOLO 4K
KÖR BÄSTA IPTV
BCM Tuner funkar klockrent med EMP switch. om du nu ska använda switch du kan köra monoblock så slipper du switch då funkar bcm och m tuner nästan lika bra inget märkbart iaf
Tack, Ibrahim, Bogdan och Castro. Jag har redan beställt box nr 2. men tack för era förslag. Däremot funderar jag på och köpa någon slags signalförstärkare. Med tanke på att att jag har jätte kass signalstyrka (20-30% på italienska HD kanaler) så undrade jag om ni kunde tipsa mig om något?
Jag tänkte en från satpro: http://satpro.se/default.asp?id=9600...28&ucat_nr=107 . Vad tycks? Är det meningslöst eller skulle det hjälpa mitt problem?
enda gången signalförstärkare fungerar är när man har dämpning I kabeln, finjustera parabol och lnb (skew) ger garanterat bättre signal än förstärkaren
men du ska vara glad att du valde alps tunern, då vann du 10-15% jämfört med BCM tunern
Lånar tråden lite;
Jag har i dagsläget en DM600-PVR, men funderar på att köpa mig en box med HD-support.
Är det enkelt att föra över alla inställningar/programvara från min nuvarande box till den nya, för att få allt att fungera smidigt direkt? Jag har väldigt begränsade kunskaper i Linux, bör tilläggas.
Vilken HD-box rekommenderas? DM800-HD?
Tack!