Är det bättre att köpa 2 separata huvuden istället? Kollade här och det finns ju hur mycket som helst. Http://www.conrad.se/LNB.htm?websale..._17492_1317020 Någon som kan rekommendera några huvuden?
Är det bättre att köpa 2 separata huvuden istället? Kollade här och det finns ju hur mycket som helst. Http://www.conrad.se/LNB.htm?websale..._17492_1317020 Någon som kan rekommendera några huvuden?
Du ska ha twin-LNB (två utgångar) eller quad-LNB (fyra utgångar) till din box eftersom den har dubbla tuners.
Att välja monoblock (där allt är hopbyggt i samma enhet) eller separata LNB och DiseqC-switchar är väl en smaksak. Monoblock ger ju en enkel kabeldragning, separata delar ger möjlighet att byta ut enstaka delar men det blir lite mer kablar som ska fixas.
I dagens läge när monoblock med många utgångar blivit såpass billiga hade jag nog provat en sådan lösning.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Känner flera som kör monoblock. Alla funkar klockrent!
Tackar för era svarOm jag köper denna -> http://www.almsat.com/sv/product/423...ck-23-40mm-LNB så kan den ta in både Canaldigital och viasat då?
Köp denna istället, billigare. Det är den mina kompisar kör. http://www.satshop.tv/MAXIMUM-XO-64-...ock-Quad-6-LNB
Har nu fått hem min vu+ box och tänkte koppla lite ikvällPratade med en "kabelkille" som säger att monoblock inte funkar på linuxboxar? Jag som precis beställt ett monoblock quad :/ Enligt honom måste man ha 2 separata lnb och switch. Någon som kan bekräfta eller dementera?
Dementerar, monoblock fungerar utmärkt, det har en inbyggd switch, så din "kabelkille" har rätt dålig koll.
Multitasking means screwing up several things at once.
bullshit kör dm800hdse med monoblock funkar klockrent, lätt att vrida och pilla med också.så säg åt han o slänga sig i väggen