Jo det fungerar.. HDTV fungerar fint det med.. SD ligger runt 2 -4 mbit , HD runt det dubbla.
Testat med XBMC i Raspberry PI samt PC utan några problem.
Jo det fungerar.. HDTV fungerar fint det med.. SD ligger runt 2 -4 mbit , HD runt det dubbla.
Testat med XBMC i Raspberry PI samt PC utan några problem.
Så om jag strömmar den råa datan från en HD-kanal så skulle det ta ungefär 4-8 Mbit i upload om jag är utanför hemmet med min DVBLOGIC-klient?
Då kan jag alltså bara ha en EN klient till min DVBlogic-server?
Om jag betalar för EN LICENS TILL så kan jag ha TVÅ klienter till samma DVBLOGIC-server eller förstår jag fel nu?
MVH
Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44
Nämnas bör att det går inte att ta emot en transcodad ström i xbmcs pvr-plugin för dvblink, pvr-pluginet har menyer för detta men funktionen är inte implementerad i koden. Det är bara rå ts-ström som gäller i just pvr-pluginet. Nu ska jag dock inte svära på hur dvblinks egna xbmc-plugin funkar men har för mig att inte transcodat funkar där heller.
Du behöver inte någon extra licens för att köra fler klienter, det är bara fler servers som kräver fler licenser.
[QUOTE=Lekson;213376]Nämnas bör att det går inte att ta emot en transcodad ström i xbmcs pvr-plugin för dvblink, pvr-pluginet har menyer för detta men funktionen är inte implementerad i koden. Det är bara rå ts-ström som gäller i just pvr-pluginet. Nu ska jag dock inte svära på hur dvblinks egna xbmc-plugin funkar men har för mig att inte transcodat funkar där heller.
Du behöver inte någon extra licens för att köra fler klienter, det är bara fler servers som kräver fler licenser.[/QUOTE
Om jag då köper en serverlicens....kan jag då titta med tre klienter (på olika kanaler) om jag tex har tre tv-kort i min serverdator?
Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44