Resultat 1 till 10 av 68

Ämne: Har en ny Solo2 !

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    NATTI NATTI RODAK !
    sov så gott !!!!!!

Noddan.

Har hittat en app som ser ut att fungera, i alla fall när jag befinner mig på samma nätverk. mobila nätverket kanse är för långsamt eller så är det väll någe fel jag gjort som vanligt
    Den heter ( Vu+ Player )
    Senast redigerad av Noddan60 den 2013-09-09 klockan 22:36.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Tackad
    35 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Noddan60 Visa inlägg
    NATTI NATTI RODAK !
    sov så gott !!!!!!

Noddan.

Har hittat en app som ser ut att fungera, i alla fall när jag befinner mig på samma nätverk. mobila nätverket kanse är för långsamt eller så är det väll någe fel jag gjort som vanligt
    Den heter ( Vu+ Player )
    Är det iPhone eller Android?
    Är det android så rekommenderar jag dreamdroid appen istället, fast det är en smaksak.
    Det fungerar sålänge du är inom ditt nätverk, men prova att ansluta till boxen utanför nätverket så kommer det inte att fungera.

Du behöver skicka vidare lite portar i din router, men först och främst sätta "Enable HTTP Authentication" till "YES" under Meny -> Plugins -> Open Webif
    Vet du hur man grejjar med Port forward?

Som sagt, detta är ingen säker lösning, men ansluter du inte på massa konstiga nätverk utan mest från jobbet så kan det duga.
    Finns säkrare sätt men den kunskapen har jag inte.
    Enda tipset är att ändra portarna till några random, istället för port 80 kan du köra 53174 och likadant för port 8001, välj något helt random där. Då slipper du kidsen som leker hackers på standardportar.

Någon vänlig som har koll på vpn eller liknande säkrare lösning får gärna träda fram

Hej rodak !
    Trevlig att höra av dig igen

Det är en Android telefon jag har Samsung S4 närmare bestämt
    Jag tänkte inte ansluta till några nätverk förutom mitt mobila abonnemang, vill i stort sätt bara kunna komma åt boxen så att jag kan slå på inspelning och skifta kanaler så jag kan spela in rätt program.

Sedan undrar jag en annan sak, hur många kanaler kan man spela in samtidigt ? när jag provade i går så tycktes det som jag bara kunde spela in en kanal, på viasat boxen kunde jag i alla fall spela in 2 och titta på den tredje, är det någon inställning som måste göras kanske ? dessutom så hade jag kanal 1 & 2 i HD på viasaten nu måste jag ta dom kanalerna i vanlig sändning är det också någon inställning. lika dant så får jag inte in viasats 3d kanalen längre heller.

och du frågade mig om det där Port forward ! går det att äta ? är det lika gott som Snickers ?

Sitter och tittar på det jag spelat in nu, jag tycker nästan att jag har bättre bild på den här boxen ? kanske något jag inbillar mig bara ?

Ha det så bra så länge !
    Med vänliga hälsningar !
    Noddan.

Liknande ämnen

1. Vu+solo2 sub?
    Av kurdsson i forum Vu+
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-06-05, 19:55
  2. vu+solo2
    Av kurdsson i forum Vu+
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2013-05-29, 14:45
  3. Vu+ solo2
    Av nullebulle i forum Vu+
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-21, 17:46
  4. VU+ Solo2 VS Dreambox ?
    Av satwizz i forum Vu+
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-03-03, 15:06
  5. New Vu+ SOLO2 & Vu+ DUO2
    Av dragonevo i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-13, 21:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss