Installerade en ny box,och använder än så länge defaultfilerna i Oscam då kommer jag in i gränssnittet, editerat server för mitt kort och verkar läsa kortet(har dock ingen sat installerad, Undrar över två filer, provid och srvid.. Måste man fylla i dessa själv? eller kommer de automatiskt? Mvh en som lär sig mycket längs vägen :-)
provid behövs ej. srvid behövs om man vill ha kanalnamn i klartext i webif.
Ingen av dem skapas automatiskt utan du får göra dem själv eller hitta dem nånstans.
Kör du satellit kan du göra en srvid fil för CD och Via med mitt script:
http://www.comhit.net/showthread.php...fil-till-oscam
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Ursäkta en noobfråga.. Jag kör ju Wintendo ;-) Hur kör jag denna? kan jag göra det på mitt operativ eller måste jag ha Linux? Eller i boxen
Scriptet är gjort för att köras i Linux. Det går även att köra i Linux på Solo2.
Först laddar du ner filen och för över den med FTP till boxen där du lägger den i /tmp.
Sedan kan du göra så här:
(jag har markerat med fetstil de kommandon du ska slå)
Efter detta har det bildats en oscam.srvid fil i /tmp som du kan flytta till den mapp som innehåller dina config-filer för oscam.Kod:root@vuduo:~# cd /tmp root@vuduo:/var/volatile/tmp# unzip srvid_script1.4.zip Archive: srvid_script1.4.zip inflating: make_srvid14.sh root@vuduo:/var/volatile/tmp# chmod +x make_srvid14.sh root@vuduo:/var/volatile/tmp# ./make_srvid14.sh * Fetching data from web-site for Canal Digital. Connecting to en.kingofsat.net (87.98.148.41:80) data.1 100% |*******************************| 324k 0:00:00 ETA ** Parsing data for Canal Digital. Your system does not include iconv. National characters may not be displayed properly. * Fetching data from web-site for Viasat. Connecting to en.kingofsat.net (87.98.148.41:80) data.2 100% |*******************************| 305k 0:00:00 ETA ** Parsing data for Viasat. Your system does not include iconv. National characters may not be displayed properly. *** New oscam.srvid file is ready now!
Funkade finfint!!
Har ett nytt v*as*t kort, måste det aktiveras i orginalboxen? eller kan det aktiveras i VU? Kortet hittas i OS Har skickat signal till kortet från deras hemsida