Ursäkta en noobfråga.. Jag kör ju Wintendo ;-) Hur kör jag denna? kan jag göra det på mitt operativ eller måste jag ha Linux? Eller i boxen
Ursäkta en noobfråga.. Jag kör ju Wintendo ;-) Hur kör jag denna? kan jag göra det på mitt operativ eller måste jag ha Linux? Eller i boxen
Scriptet är gjort för att köras i Linux. Det går även att köra i Linux på Solo2.
Först laddar du ner filen och för över den med FTP till boxen där du lägger den i /tmp.
Sedan kan du göra så här:
(jag har markerat med fetstil de kommandon du ska slå)
Efter detta har det bildats en oscam.srvid fil i /tmp som du kan flytta till den mapp som innehåller dina config-filer för oscam.Kod:root@vuduo:~# cd /tmp root@vuduo:/var/volatile/tmp# unzip srvid_script1.4.zip Archive: srvid_script1.4.zip inflating: make_srvid14.sh root@vuduo:/var/volatile/tmp# chmod +x make_srvid14.sh root@vuduo:/var/volatile/tmp# ./make_srvid14.sh * Fetching data from web-site for Canal Digital. Connecting to en.kingofsat.net (87.98.148.41:80) data.1 100% |*******************************| 324k 0:00:00 ETA ** Parsing data for Canal Digital. Your system does not include iconv. National characters may not be displayed properly. * Fetching data from web-site for Viasat. Connecting to en.kingofsat.net (87.98.148.41:80) data.2 100% |*******************************| 305k 0:00:00 ETA ** Parsing data for Viasat. Your system does not include iconv. National characters may not be displayed properly. *** New oscam.srvid file is ready now!
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Funkade finfint!!
Har ett nytt v*as*t kort, måste det aktiveras i orginalboxen? eller kan det aktiveras i VU? Kortet hittas i OS Har skickat signal till kortet från deras hemsida
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Har detta än så länge i filerna:
oscam.conf:
[global]
disablelog = 1
disableuserfile = 1
usrfileflag = 0
maxlogsize = 10
preferlocalcards = 1
saveinithistory = 1
lb_mode = 0
unlock_parental = 1
[webif]
httpport = 8080
httpallowed = 10.0.0.0-10.255.255.255,172.16.0.0-172.31.255.255,192.168.0.0-192.168.255.255,127.0.0.1
[dvbapi]
enabled = 1
au = 1
user = dvbapiau
request_mode = 0
__________________________________________________ _________
oscam.server:
[reader]
label = viasat
enable = 1
protocol = internal
detect = cd
device = /dev/sci0
boxid = Mitt boxid
cardmhz = 357
mhz = 357
emmcache = 1,3,2
group = 1
caid = 093E
pwd =
disabled = 0
group = 1
au = 1
Sen är det ju de andra filerna provid och srvid som stämmer
Har sen en fråga:
Vill köra cccam på kinaboxen i sovrummet, Går det på min setup?
Om vart lägger jag in det på servern?
Det går framåt!!
Apropå mitt nya kort så kan det inte paras med orgboxen , ringde supporten och allt såg rätt ut, däremot så sa de att signalkvaliten var för låg (25%) för att kunna aktivera.
Har diseq och valde det i setupen på deras box, och får inte högre värden än 75% styrka o 20-25% kvalitet, Med min VU har jag i stort sett 100 på båda, ska koppla in bara 4,8 gradern imorron o se om det är bättre
Så med andra ord Vu Rules!!
Mvh
Fel på kortet :-( Dom skickar ett nytt Frustrerande!!!