Hej Bor i hus, har egen parabol o viasat, cs internt i huset mellan 3 mottagare. Huset är även inkopplat på en liten kabeltv samfällighet med några analoga kanaler samt några digitala. Vill man abonnera på de digitala så ska man kontakta sappa för det är de som sköter nätet och det är cryptoguard kodningssystem (dvb-c). Utöver detta så distribureras boxers hela utbud som finns i etern orört i nätet för dem som hellre vill abonnera på det (dvb-t). Har inte tänkt mer på det eftersom jag satte upp parabol direkt nät vi flyttade in, men ikväll kopplade jag in min gamla dm500c som jag hade till comhem tidigare när jag bodde i lägenhet (tänkte mest ha den för att spela upp grejjer som spelats in på sat dreamboxarna på en fjärde tv) och döm av min förvåning när den hittade några kanaler i kablenätet, ok inget konstigt, det är ju sappas kanaler, men den visade att det var videoguard.... hmm in med en ny oscam och konfa upp denna mot min server och vips... bild!! Det verkar som om sappa inte alls kör cryptoguard eller så simulcryptar dom sina viasatkanaler både i sin egen cryptoguard och låter viasats orginalkodning ligga kvar. Kan nån annan med testa detta? deras canaldigital kanaler kunde jag inte ta men de kanske låter deras conaxkodning med ligga kvar. (jag har bara viasat abo)