Kabelnätet består av en HC med några antenner och paraboler och från denna går det iväg kablar åt 2 olika håll. Alla kablar ligger i tomtgräns samt över allmän mark som gångar, grönområden och lekplatser mm, det passerar bara gator på ett par ställen. Alla fastigheter har ett litet skåp i ett av hörnen på sin tomt där huvudkablen passerar och går sen vidare till grannens skåp osv, vissa har ett lite större skåp för det innehåller även en förstärkare som spänningsmatas via huvudkablen från HCn (jag råkar tyvärr ha ett sånt). Från skåpet ansvarar man själva för kabeln över sin tomt och in i huset. Alla hus är inte med i nätet, för vissa valde att stå utanför då nångång på 80talet när skitet byggdes. Grannarna har berättat att de grävt allt själva, endast där det passerar gatorna så hade företag anlitats för borrning under gatan. Andra roliga saker jag upptäckt med nätet kan du läsa här: http://www.comhit.net/showthread.php...appa-kabelnät det är sappa som kanalerna köps in från.
Hela terresta nätet ska tydligen också distribureras i nätet men jag kan inte se en enda dvb-t mux och med den analoga bilden som finns så är det märkligt att jag kan få in dvb-c muxarna med bra signal.

Tyvärr kommer nog inte kanalisationen som kablarna ligger i att kunna användas till fiber eftersom rören är sönder på ett flertal ställen och är riktigt slarvigt nergrävda på några platser (hos min granne tex har den tryckt upp ur jorden på ett ställe pga att de inte grävt tillräckligt djupt.