Jag har samma problem, har hittills trott att det beror på lång kabel (50m) till parabolen och endast 0,8 kabel.. Men det är nog troligare med switchen då.
Finns det någon lista på switchar som funkar bra?
Spaun verkar aningen dyr...![]()
Jag har samma problem, har hittills trott att det beror på lång kabel (50m) till parabolen och endast 0,8 kabel.. Men det är nog troligare med switchen då.
Finns det någon lista på switchar som funkar bra?
Spaun verkar aningen dyr...![]()
DM800HDse OpenPli 3.0
incertum est converti ad certitudinem
ovisshet är till för att övergå till visshet
50m kabel kan vara i längsta laget så det är inte självklart att switchen är problemet.
Folk tycker det är dyrt att betala 400:- för en Spaun switch som håller i decennier men de kan utan vidare lägga flera tusenlappar på en ny box vartannat år eller så...![]()
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Ja, ser man på det på det viset.. Jag börjar nog med att testa som du sa och koppla förbi switchen...
Men nu är det dags att vila en stund.![]()
DM800HDse OpenPli 3.0
Testat, verifierat och åtgärdat.. en SPAUN switch och allt fungerar som det skall.![]()
DM800HDse OpenPli 3.0
Grejen med min är att den har funkar flera år med sedan dog den bara ,,,som sagt full kräm ner till boxen ,,
Har du testat så som atomized rekommenderade, utan switch och bara på Astra LNB et?
Det tog inte fem minuter att konstatera...(jag tog en F-dubbelhona och satte emellan)
Har du förresten kollat så att inget träd har vuxit upp som kan störa?
Här är en bra app till Android, där du ser satelliterna och naturen på skärmen. https://play.google.com/store/apps/d...der.lite&hl=sv
Den har hjälpt mig..
Senast redigerad av Nightride den 2013-09-28 klockan 17:54. Anledning: Extra info...
DM800HDse OpenPli 3.0
Nu vet jag ju inte om det är din switch som krånglar, men switchar som sitter utomhus tar mycket stryk av regn och kyla. Jag brukar placera mina switchar inomhus, på vinden eller liknande. Då varar de mycket längre plus att det blir lättare att koppla om eller felsöka utan att behöva gå upp på taket.
Ett litet tips bara...![]()