Klon! Man får vad man betalar för ;-). Förstår inte varför folk inte kan köpa original boxar.
Klon! Man får vad man betalar för ;-). Förstår inte varför folk inte kan köpa original boxar.
DM800HD SE x 2 | Newnigma2 |
Goody Goody...
Dubbel så dyrt !tror du såna problem händer inte med original box?Om man vill undvika såna problem måste man stänga av tven och boxen när man kopplar in HDMI kabel och man ska vara mycket försiktig när man stoppar in HDMI kabel...ibland man trycker hård och HDMI kontakten bli förstörd.
Har kört klon i några år utan en enda problem.........men problem dyker upp även med original box,Ofta orsaker man själv boxen....för mig det är samma box.
Senast redigerad av Ibrahim den 2013-09-30 klockan 10:27.
VU+SOLO 4K
KÖR BÄSTA IPTV
BruketFans, ditt inlägg för inte tråden framåt och din negativa åsikt kan du hålla för dig själv.
Det är väl alltid tråkigt när grejor inte funkar, oavsett om det är "högre eller lägre" kvalitet.
Låt oss istället hålla oss til vad man kan göra för att få igång grejorna igen, det är mycket mer intressant.
Cre8or, jag är fortfarande inne på att det borde gå att fixa din box, kolla runt i din omgivning om det inte finns någon duktig radio och tv reparatör, eller ring upp närmaste gymnasium som har elektronikutbildning och fråga om dom vill ha ett "undervisnings objekt", jag vet själv en skola som ofta gör sådant, brukar endast kosta lite bullar till klassen.![]()
DM800HDse OpenPli 3.0
incertum est converti ad certitudinem
ovisshet är till för att övergå till visshet
Nja inte lätt det där haft/har precis samma fel på min orginal DM500HD, det släpte något ben på HDMI kontakten. Men allt är så smått och jag fick ändå hjälp av en firma som har industri/lego verktyg för detta, stadig hand förstoringsglas samt hetta upp hela kortet undeifrån lite lagom.... Trots detta så går min box endast till 95%. Är så lätt att slita av HDMI bena från moderkortet så var försiktiga![]()