Den självdör när jag kollar på kanalen. Men även när jag zappar.
Jag har kopplat utan switchar nu och det blir samma problem, det utesluter väl nätagget?
det utesluter absolut inte nätagget. Tror mycket väl det kan vara det precis som matkoh skriver, problemet är väl att det sitter i boxen. Det som utesluts är väl diseqc-switchen när du väl kopplat förbi den. Jag tror på hårdvarufel och därför bör du testa på annan utrustning om samma fel uppstår.
Det man inte vet, har man ingen aning om!
Rent spontant efter att ha läst igenom din tråd så håller jag med Muggesand, det låter som nätdelen.
Kan du hantera en lödpenna? I så fall är mitt råd, byt ut alla elektrolyt kondensatorer i nätdelen, kostar max en hundring.
Det är det absolut vanligaste felet på elektronik att kondensatorerna i nätdelen "torkar" och ändrar värde då brukar skyddskretsar gå in och begränsa spänning/ström för att skydda efterkommande system, speciellt i "billiga" Kina produktioner, vilket man nog får betrakta alla typer av Dreamboxar till.![]()
DM800HDse OpenPli 3.0
incertum est converti ad certitudinem
ovisshet är till för att övergå till visshet
Tack för alla kommentarer. Har haft ute lokala tv-firman så nu vet ja att parabolen står kanon. Kopplat bort switcharna igen och då funkar allt kanon så lite mottagningsproblem var de också. Blev tipsad av honom att köpa andra switchar (1.0 eller 1.1) och testa.
Bra att du hittade felet.
Köp spaun switchar, lite dyrare men fungerar garanterat. :-)
DM800HDse OpenPli 3.0
incertum est converti ad certitudinem
ovisshet är till för att övergå till visshet