atomized, nja, är du säker på "en videoström i taget" jag har för mig det finns moduler som klarar av att avkoda flera samtidigt. Det har iofs inget att göra med kortdelning men ändå ?
mickeez, det som går med CD fortfarande, är ju att man kan köra med CA-modul och använda egen valfri box. Det går ju inte med viasat och andra system där man måste använda leverantörernas boxar. Det finns ju sätt att komma runt detta också men då använder man inte någon officiell metod, hårdvara eller system. Vad gäller kortdelning, se atomizeds svar.
Sedan undrar man ju vad som kommer gälla vid "pairing", har dom äldre boxarna som bara tar vanligt kort, möjlighet via mjukvara att stödja detta. Hur är det med CI+ CA-moduler och finns det tredje parts boxar, som har stöd för detta. Verkar lite dåligt med detta, jag har bara sett boxar med CI+ stöd som endast tar kort (och inte CA-moduler). CI+ ska ju enligt en helt den information och speciellt tyska videos på nätet vara uselt för kunden men bra för leverantören.
Frågan är då om Canal Digital kommer tillåta att man använder egen box (om den har stöd för CI+ samt en sådan slot, plus att man kopplar kortet till CA-modulen eller mottagaren eller hur det nu fungerar).
Vad gällde Viasat så var det ju inte några problem att använda NDS CA-modulen i valfri mottagare, på en SMATV anläggning, även om man då bara hade en kanal att titta på (vad för användning i HC). Då fanns ju inte CI+ ännu. Men rent tekniskt funkar det, borde då även det nya CI+ på CA-modulen och om sedan mottagaren har stöd för CI+ också funka. Det är ju oberoende av leverantör osv. Det är ju en teknisk pryl mellan CA-modulen och digitalboxen (eller smartcard'et och digitalboxen).

Svara med citat