Jo men även om man är fri att välja egen box med en ca modul så faller ju allt om man måste ha t.ex tre programkort för att kunna se kanalerna om man inte kan dela ett kort i ca modul som sitter i t.ex en VU+ box eller liknande. Självklart så är det trevligt att kunna köra sin favoritbox men som jag ser det så finns det flera viktiga faktorer till att de flesta gör detta och det skulle väl kunna vara att detta är en riktigt skoj hobby, spara några kronor om man vill ha flera boxar i huset, ha möjlighet att köra sin egen box. Vad gäller kostnaden så tror jag många av oss går i förlust på det hela mot t.ex ett tvillingabb eftersom många är lite pryliga o det ska köpas nya boxar som ofta kostar tusenlappar...
Hursomhelst så är det rätt skoj det här men om CD släcker HD möjligheten som VIASAT gjort så är det mindre skoj...
Vad det gäller sätt att komma runt detta får du gärna utveckla vad du menar, jag vet att det finns det på VIA men vad menar du med CD eftersom det är det vi diskuterar i den här tråden?

Svara med citat