Citat Ursprungligen postat av hasko Visa inlägg
Ursäkta min dumhet men hur kommer jag åt den mappen i så fall. Helst vill jag komma åt den med ftp tex dcc programmet. När jag loggar in med dcc och öppnar ftp så kommer det massa mappar.
En av dom heter etc ,går in i den och letar efter mapp tuxbox. Inne i tuxbox mappen liger det två mappar config ochh sccs eller liknande. I config mappen ligger newcs.xml när man installerar newcs från pluggins. Byter ut denna mot min och i Telnet prompten står som jag skrev tidigare(cannot open config file... quitting). Då är det klart att man blir fundersam hur detta funkar.
matkoh bara jävlas med dig för att försöka lära dig skillnaden mellan absoluta sökvägar och relativa sökvägar.

En absolut sökväg börjar alltid med tecknet / d.v.s. utgår från roten av filsystemet. Det kan bara finnas en mapp som heter /etc/tuxbox/config.

En relativ sökväg börjar där man råkar befinna sig. Råkar man stå i /home/pelle så blir den relativa sökvägen etc/tuxbox/config samma sak som den absoluta sökvägen /home/pelle/etc/tuxbox/config. Det kan alltså finnas flera ställen som passar in på den relativa sökvägen etc/tuxbox/config.

Slashen "/" i början gör hela skillnaden.