Ska du ha full funktionalitet på din dubbeltunerbox (Solo2) behöver du som du skrivit två linor ned men också två DiseqC-switchar (en till var lina).

Ett Alex-kort kan i regel bara simulera ett kort, Viasat eller CD. Det finns något som heter "extended newcamd" där man kan köra flera kort på samma portnr men jag vet inte om Alex klarar det. Och även om Alex klarar det så måste även mottagaren kunna hantera det. Så jag tror inte det är att räkna med.

När du streamar kanaler så surfar du helt enkelt till din Solo2 box. Den har ett webinterface där du kan välja att se kanaler, kolla EPG, programmera inspelningar m.m.

På en Raspberry Pi kan man installera XBMC och i XBMC finns en plugin som kan koppla upp sig mot Vu+ boxar. Heter något i stil med "Vu+ PVR client" eller något liknande. Har man inte pysslat med XBMC tidigare så är det en del att sätta sig in i.

Slutligen finns det också en Android klient som jag tror heter något i stil med "Vu+ player" (sök på Google Play). Den fungerar bra och är smidig om man vill komma åt sina kanaler från surfplatta eller mobiltelefon hemma.

Kolla även den här tråden jag skrev i somras:
http://www.comhit.net/showthread.php...imala-systemet