Kammaflaje, jo det är ju lite det som är grejen. Vi vet ju här att kortdelning i dreambox för Viasat fungerar, men inte med HDTV kanalerna, (ja undantag finns) men inte någon permanent enkel fungerande lösning som alla kan använda sig av. För CD och Boxer fungerar fortfarande kortdelning vad jag vet, men kan bli svårt framöver.
Eftersom det tycks vara så att det INTE är frågan om chip-pairing, då borde smartwi och clone+ kunna fungera, så länge man kan knyta ett och samma kort till flera boxar. Alltså kortdelning där HD kanalerna fungerar. Vad gäller CI+ så ska det fungera där också, med smartwi och clone+ fungera, så länge som TVn man har, instickskortet i datorn, dreambox, alla har CI-slot som också klarar CI+ men om kortdelning som det fungerat tidigare med softcams osv, kommer fungera är ju svårt att säga.
Jag tror alla här i tråden och även på forumet förstår, att rent teknisk går det, eftersom det redan är bevisat att det funkar med Viasat, och då borde de andra systemen fungera på samma sätt. Då tänker jag inte på chip-pairing såklart. Sedan är frågan om det kommer system som löser detta eftersom många drabbas.
De flesta är ju legala här inne, men vill kunna nyttja annan utrustning för sitt TV-tittande, men självklart vill man ju t.ex. inte betala för 5st kort om det behövs, beroende på vilken TV-lösning man har.