Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
arrow, inte vad jag hört eller läst om. Den enda lösningen som finns för tillfället, är på de sättet man löser kortdelning av Kanaler hos Viasat. Men om jag inte minns fel så kräver det finns utrustning och mjukvara i boxen, där man på något vis läser ut de unika nycklarna för just det kortet. Något åt det håller, alltså inget som men enkelt kan göra själv.

Samma sak gäller nog även de andra teknikerna som conax osv. Alltså inte exakt samma men systemen brukar vara snarlika eller ha något liknande tänk bakom dem för att motverka kortdelning. Tyvärr så lutar det mot att det i framtiden kanske inte är möjligt med kortdelning, men det vet jag inget om. Är inte insatt i tekniken osv, men operatörerna jobbar ju med att försvåra för oss.

Fast det är egentligen inte hemanvändarna de hatar, utan kriminella som säljer tjänster där man kan abonnera, alltså kortservrar på internet osv, det är dom som bolagen vill stoppa.
Förstår att dom vill försvåra emot dom den organiserade delen. Dock vet jag att det finns en lösning klar sedan flera år tillbaka som innebar att kortdelning skulle bli omöjlig hos en av operatörerna, dock gillades inte denna
lösning av ledningen, då det innebar att man inte längre behövde Kort..... d.v.s dom tappade kortavgiften.... om man bara antar att dom totalt har ca 10.000.000 kunder i europa som betalar ca 50kr/mån för sitt programkort, då blir
det ganska enkelt att förstå att det föreligger ett visst intresse att ha kvar korten......

Men det är ju bara köra på orginal boxen