Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
Så det du säger är att just Conaxsystemet är egentligen redan fixat för kortdelning, det är bara de att någon publik lösning finns inte. Antar samma sak gäller för Viasat då. Det intressanta var att jag såg i en annan tråd att någon hade ringt till canal digital och frågat om man kunde koppla ett kort till flera boxar och det var inget problem enligt kundtjänst. Då borde ju möjligheten att använda clone+ eller smartwi för kortdelning och även få med sig HD kanalerna fungera, men jag vet faktiskt inte om det fungerar.

Funderar på att skaffa clone för att prova kortdelning, ska i alla fall vara ett bätter system än smartwi vad jag förstår, cardcaster vet jag inget om.
Jag har CD med ett kort i Smart Wi och fyra boxar, varav två pairade med kortet. Jag får bara bild på den pairade kanalen C More Fotboll HD med en av boxarna när jag kör med Smart WI. Klientkortet man stoppar in i boxen är ju inte egentligen en kopia av kortet, utan en kommunikationsportal till kortet. Kortet kan bara paira sig med en box åt gången så den som är först blir pairad. I allafall så blir det så hos mig. Stoppar jag in kortet direkt i en pairad box får jag bild på pairad kanal.