Jaha så CI+ är ett system endast för CA-moduler för att förhindra något ? Så kortdelning fungerar trots att kort kopplas mot boxar (som det görs idag). Innebär det att SmartWI och comhem fungerar, även på HDTV kanalerna. Men att det är just dreambox och HDTV kanaler som inte fungerar hos alla leverantörer, som t.ex. Viasat
Nu vet jag det fanns ett sätt att komma runt det men någon hackad orginalbox eller hur det var, minns inte, någon nyckel man kunde få ut som man behövde till sitt kort för att det skulle fortsätta fungera efter en timmes användning i en dreambox.
Sedan är frågan om det finns något mer permanent sätt att komma runt detta, borde göra det eftersom det finns dessa "elaka" tjänster som säljer "lines" på internet för att man ska kunna titta på viasats HDTV kanaler. Dom anger att det går i alla fall, sedan vet ju inte jag om dom ljuger. Och ja, jag vet vi inte ska diskutera kortdelning på internet men det gör jag inte och efterfrågar det inte.
Utan det är snarare om det finns spritt, hur man gör tekniskt för att komma runt detta.
Det borde ju uppstå en marknad snart, där man kan skicka in sitt kort för att få nycklar tillbaka plus sitt kort för att kunna köra kortdelning osv. Snikna operatörer som vill hindra oss som vill köra med andra boxar. Jag förstår det finns folk som bara vill tjäna pengar och sälja möjligheter att titta på TV-kanaler (piratkort och annat skit) dom förstör ju för alla andra.

Svara med citat