Personligen tror jag att bolagen även vill tjäna pengar på tvillingkorten. Den möjligheten kommer de inte släppa. Sedan kostar det ju inte mycket att implementera pairing. Den ingår redan i tekniken som de använder och varken Canal Digital eller Viasat själva behöver satsa ens några pengar på den då det är helt andra bolag som hanterar tekniken.
Det är ingen hemlighet sen att bolagen inte vill att någon ska kunna använda Dreambox. Den ger en massa problematik för de och är direkt lätt att utrusta för illegal verksamhet vad gäller piratkopiering, kortservrar etc. Samma gäller OSCam. Haha, anticascading säger allt. Därmed har jag full förståelse för deras agerande.
En lösning för Viasat ligger ju redan ute publikt vilket jag skrev. Men om du syftar på en extremt tydlig how-to-do guide så nope det finns inte och kommer aldrig att finnas. Lösningen kostar dessutom en massa pengar. Annars rätt om Conax.
Är inte så värst intresserad av att hålla på att böka med Clone+ eller SmartWi. Särskilt när dessa blir olagliga 1 augusti. Ska man lösa det så ska man extrahera ut nycklarna och emulera dessa i sin Dreambox. Men visst om de apparaterna du nämner fungerar så är det jävligt mycket enklare än att extrahera nycklarna från boxarna. :P

Svara med citat