Har bytt till FFdecsawrapper, vilket har inneburit att backend startar utan problem vid boot. När jag körde med sasc-ng var jag tvingad, i min installation, att starta om sasc-ng och mythbackend efter boot.
På mitt backend kör jag tre virtuella instanser mha KVM (brandvägg, en dmz och en till). Använde tidigare ett webbgränssnitt för att administrera KVM som heter convirtue (convirt). Fick aldrig till det så att convirt autostartade mina virtuella instanser automatiskt i samband med att hosten bootar. Hart nu bytt till virsh och ovanpå det kör jag virt-manager och nu äntligen funkar allting med automatik när hosten bootar.
Har inga prestandaproblem på backend med Intel Core i5 och 16GB minne med två SSD (en systemdisk och en annan för alla virtuella instanser), en separat mekanisk hårddisk för MythTV och en Rocketraid RAID-5 array för lagring (NAS, etc). Kan lätt avkoda 4 kanaler samtidigt som jag kör handbrake på backend för att komprimera en blueray samtidigt som familjen surfar etc etc. Systemet skalar fantastiskt bra.

Svara med citat