Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: MythTv rockar så till den stora grad att jag har slagit på stort!

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Erik-NA Visa inlägg
    MythTv är så pass stort och omfattande att det ALLTID finns något man kan pilla på och förbättra.
    Har bytt till FFdecsawrapper, vilket har inneburit att backend startar utan problem vid boot. När jag körde med sasc-ng var jag tvingad, i min installation, att starta om sasc-ng och mythbackend efter boot.

På mitt backend kör jag tre virtuella instanser mha KVM (brandvägg, en dmz och en till). Använde tidigare ett webbgränssnitt för att administrera KVM som heter convirtue (convirt). Fick aldrig till det så att convirt autostartade mina virtuella instanser automatiskt i samband med att hosten bootar. Hart nu bytt till virsh och ovanpå det kör jag virt-manager och nu äntligen funkar allting med automatik när hosten bootar.

Har inga prestandaproblem på backend med Intel Core i5 och 16GB minne med två SSD (en systemdisk och en annan för alla virtuella instanser), en separat mekanisk hårddisk för MythTV och en Rocketraid RAID-5 array för lagring (NAS, etc). Kan lätt avkoda 4 kanaler samtidigt som jag kör handbrake på backend för att komprimera en blueray samtidigt som familjen surfar etc etc. Systemet skalar fantastiskt bra.
    Backend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29, TBS6984 (quad DVB S2), FFdecsawrapper och OSCam med Phoeinx kortläsare.
    Frontend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29 på Asrock ION och olika hemmabyggen, alla med Nvidia grafikkort.

Kanalbyten med mitt sundtek USB och tvheadend går super fort. Kör openelec och dvb-c
    RPI + Oscam

Liknande ämnen

1. Koppla DM 500 HD till Netger Stora NAS
    Av sikt i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 20:20
  2. programmera stora fjärren till tv'n
    Av Appen i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 22:23
  3. Ett STORT tack till PLI
    Av humlan57 i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 22:52
  4. Ett stort tips till alla viasat-pirater
    Av Viaconakrypt i forum Viasat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-03-12, 12:35
  5. [LÖST] Sagem rockar inte
    Av pellekahn i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-07-04, 22:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss