Samsungs SD-kort är generellt sett mycket bra och brukar inte orsaka problem. Det är klart att det kan ju ändå ha blivit fel på filsystemet så att köra fsck på det vid tillfälle är en bra idé bara för att kolla den saken.
Annars av det du räknar upp så låter Deltaco strömförsörjningen som den svagaste länken. 1A kan vara i klenaste laget. Pi drar väl c:a 700mA och sedan kortläsarna på det så närmar man sig 1A. Man får ha i tanken också att de flesta spänningsaggregat har överdrivna spec:ar så de klarar inte alltid att lämna det som står på. Det är tryggare med en 2A eller 3A strömförsörjning till Raspberry Pi.
Tyvärr är det inte lätt att rekommendera en bra strömförsörjning till Raspberry Pi. Mitt tips är att köpa en som uttryckligen sägs fungera med Raspberry Pi hellre än en generell med rätt ström och spänning. Om de sägs vara avsedda för Raspberry Pi så har de förhoppningsvis provats med en sådan.
Jag köper sådana saker från England eller Ebay för att få bättre priser så jag har inget tips i Svenska butiker. Om man ska köpa från England så har Raspberry Pi numera en egen strömförsörjning för £5 som borde vara bra. Men jag har inte kollat vad frakten till Sverige går på:
http://swag.raspberrypi.org/products...l-power-supply
För att hitta såna här fel får man vara lite detektiv och utesluta en sak i taget. Det tar tid men är ofta enda sättet att lyckas. Man kan t.ex. börja med att bara installera operativet och låta burken stå och gå på tomgång i 2-3 dagar. Man loggar in nån gång ibland och kollar att den inte hängt sig eller startat om. Har den gått bra i 2-3 dar så kan man anta att alla delar fungerar OK och då kan man gå vidare med att installera oscam eller vad man vill göra.