Tja, jag köpte inte ett TBS6991 med dubbla CI-slots (finns med en slot också), pga det är för DVB-S2 men det stödjer inte CI+ och jag vet inte om det skulle fungera med HDTV kanalerna och Canal Digitals CA-modul. Annars hade det varit intressant såklart då jag kunnat titta på allt i datorn istället för med box.
Å andra sidan är ju en box inte så dyrt och fungerar garanterat alltid, så tillslut vart det en tbs6985 quad tuner, men återstår att se vad som händer. Det är ju oklart hur det kommer fungera med boxer, canal digital osv vad gäller HDTV kanalerna så jag avvaktar lite än så länge i alla fall. Än så länge ska det funka med kortläsare men det kanske är säkrare med CA modul och CI-slot på kortet. Kanske byter om så är fallet för betalkanaler i datorn vore ju fint.
Det hade ju varit bra om det fanns kort med CI-slot och som hade CI+ stöd, där man då kopplar kortet till CA-modulen osv. Jag vet inte hur boxer fungerar riktigt men det kan ju bli så att DVB-T är det enda som kommer vara befriat i framtiden från massa krångliga grejer som man inte kommer runt. Men jag tror nog vi lär se kort för PC med CI+ stöd, kan inte tänka mig att det blir exklusivt för externa boxar osv. Men det är klart, börjar man med någon form av chip pairing i framtiden så är det säkert kört.