http://www.mixeshop.com/800se-wifi-w...are_p1779.html
Ska tydligen fungera helt ok.
http://www.mixeshop.com/800se-wifi-w...are_p1779.html
Ska tydligen fungera helt ok.
Du kan ju alltid titta på Vu+ mottagare som är väldigt prisvärda.
När skaffade du ditt Canal Digital?. Mitt är cirka 4 månader gammalt och jag kan inte kort dela vissa kanaler. Cmore Action samt Cmore First HD fungerar inte, skulle va intressant att höra hur det fungerar för dig.
OSCAM 1.20-unstable_svn build r8647
CSP 0.9.0r228 - JVM: [Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM1.6.0_43-b01]
Kortläsare: 2st Omnikey 3121
inklusive frakt betalar du nästan 1400:- för kinaboxen...
lägg till 1100:- och få en original vu+solo2 istället...måste vara en av dom mest prisvärda boxarna som går att köpa just nu!
edit: tvåa på bollen igen...![]()
Senast redigerad av jajko den 2013-10-28 klockan 09:18.
Klart det finns alternativ :-)
Men som jag googlat verkar det som man lättast får hjälp om man har en "dreambox" :-) allt kommer ju från Kina ändå. Handlar ju bara om det är någon kvalité öht
Vad är skillnaden på BCM tuner och M tuner? :-)
Vu+ kommer nog att bli allt vanligare framöver och Dreambox kanske tappar lite i popularitet. Detta beroende på att Vu+ gör klart prisvärda boxar med mycket goda prestanda samtidigt som OpenPLi förklarat att de inte längre kommer att stödja Dreambox.
Vad gäller skillnaden mellan BCM och M tuner så är det olika fabrikat på de ingående kretsarna. BCM betyder antagligen Broadcom, vad M står för vet jag inte.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Jag skulle nog också säga att satsa på en vu+ solo2. Väldigt prisvärd mottagare. Jag har haft min i några veckor nu och är jättenöjd. Inte svårt att få igång den. Allt man behöver veta finns här på forumet.
A8P är en variant av säkerhetschippet (SIM) som sitter i. A8P är dyrare men du kan köra originalmjukvaror, vilket är skönt.
Som vanligt med vardagsförkortningar så är den viktigaste delen borttagen, modellen. Kvar blev ett företag och en bokstav. Men de refererar till följande tuners:
Alps REV M BSBE2-801A
Broadcom BCM4505
Senast redigerad av MrPotatoHead den 2013-11-01 klockan 10:49. Anledning: t -> n