-
Seniormedlem
Men asså då måste han ha gjort ett himla dåligt jobb om delarna rör på sej. Inte fastskruvat nog. En vindpust har ibland en oerhörd kraft. Så om man pillar på lnb hållaren så skall det inte rubbas alls. En kompis till mej sprang in i min talrik en gång (och då har jag motor) utan att något hände alls. Nu i måndags när vi hade klass3 varning hade jag inga problem alls fast parabolen tog mycket kraftiga vindpustar. Så om din rubbas vid beröring så är det inte särskilt fastspänt.
Edit: Sen det där med lnb skydd anser jag är ganska onödigt om jag skall va ärlig. Själva lnb i sej är ju ett skydd i sin konstruktion. Min har tex gummi pluppar över kontakterna så att de är skyddade...
Sen skal jag inte va den. Det finns billiga lnb som inte ha mycket skydd typ 99-199 krs. De är en annan femma. men iaf ja du sätter dit dem efteråt och som jag sa innan så skall det inte rubbas om det är fastspänt ordentligt.
Senast redigerad av Kammaflaje den 2013-11-02 klockan 15:53.
-
annika det stämmer inte
1. Om man står framför sin parabol (har 4 st huvud) så har jag från vänster sett: Thor, Sirius, Hotbird och Astra. Skall dessa stå så i denna ordning? Läste någonstans att man skall ha Astra från vänster och så vidare till höger. Eller vilken ordning skall de stå i?
ska vara tvärtom som det är på bilden ja har i mitt inlägg
Taggar för det här ämnet
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler