Stort tack Atomized!! funkade ju som en dröm!! Då vet du kanske vart jag söker för att slänga in IP adressen för min uppkoppling mot servern också? satt och flummade igenom innan och blev lite osäker :/
Stort tack Atomized!! funkade ju som en dröm!! Då vet du kanske vart jag söker för att slänga in IP adressen för min uppkoppling mot servern också? satt och flummade igenom innan och blev lite osäker :/
Kör du mgcamd så ska du editera filen newcamd.list som ligger i /var/keys.
Om filen inte finns så kan du kolla om det finns en newcamd.list.example, i så fall kan du bara döpa om den till newcamd.list och editera den. Om den inte finns alls så får du skapa den från scratch. Det finns säkert exempel du kan hitta här i forumet på hur den ska se ut. Det behövs bara två eller tre rader så det är inte så krångligt.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Stort Tack!misstänker att jag på samma plats editerar användarnamn och lösen för servern?
Filen newcamd.list ska se ut så här:
Där du ersätter 192.168.1.1 med rätt IP-adress och 20000 med rätt portnr. Sedan får du också ersätta "10 02 13 04 15 06 17 08 01 10 11 12 13 14" med rätt DES-key.Kod:CWS_KEEPALIVE = 300 CWS = 192.168.1.1 20000 name password 10 02 13 04 15 06 17 08 01 10 11 12 13 14 lan server1
Allt det där har du naturligtvis koll på när du har en egen server...![]()
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Enkelt editera, ladda upp och spara ned newcamd.list så kan man använda sig av MgCamd Manager.
Finns att ladda ned under filarkivet för både Linux och Windows. OBS 32bit programvara...
Kommer ev. 64bits version någon gång framöver...
Löst allt utom att bilden är helt svart. ser alla kanaler i listan och ser programinformationen.. men ingen bild eller ljud![]()
Senast redigerad av Damian den 2013-11-12 klockan 18:26.
Hmmmmm.
Kanalsökningen har absolut NOLL att göra med cammen, enbart parabolen & LNB beror av kanalsökning. Tunern trasig ? Fel konfat i tunersettings ?
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero