potatisskallen sammanfattar allt suveränt...case closed!![]()
potatisskallen sammanfattar allt suveränt...case closed!![]()
Jag köpte en original dm800hd på blocket det var billigt som fan....nu vill jag annonsera boxen på blocket...men blocket vägrar att godkänna annonsen de vill ha kvitto
men killen hade inte kvitto när han annonserade på blocket det stod inte original heller men de godkände annonsen....men de godkänner inte min annons fyfan så orättvis
Har tagit även bilder och boxen skickat även mac adress......och det finns redan många dreamboxar på blocket utan bild utan kvitto och det står inte original heller men de har godkänt annonsen....De bryter inte mot regler när de tillåter folk att sälja pirat,,,,men jag bryter mot blockets regler för jag säljer en original box,de behöver verkligen formatera om hela huvudet.
Nu börjar vi nog slå på den döda hästen. Det är väldigt svårt att kommentera ett enskilt fall utan all data, men det finns massvis av möjliga förklaringar till ditt scenario:
Han kanske har kvitto men inte ville ge det till dig? Han kanske förfalskade ett kvitto? De kanske bara kräver kvitto för att du skrev just "original"? Du kanske bara hade otur? Ta det lugnt och gå vidare
Senast redigerad av MrPotatoHead den 2013-11-20 klockan 13:25.
Nej....det är inte så tyvärr några idioter sitter där.....Jag bytte mitt namn,ip adress,email adress och telefonnummer så funkade och jag sålde boxen direkt
Jag kontaktade även dreambox och de sa det ingen fel på din annons.....de har redan godkänt många annonser....blocket borde godkänna min annons inte deras
http://www.blocket.se/vastmanland?q=...is=1&l=0&md=th
Det är inte blocket som styr detta helt. Dream-Multimedia lägger mycket tid och pengar på att stoppa kloner, även sånna med annat namn men som bygger på deras hårdvara. När jag jobba för Satpro och Nordsat så fick vi mail från dom ofta om vi kände till folk som sålde kloner, i butik, på nätet eller på blocket/tradera/ebay. Så det är nog inte omöjligt att både blocket och tradera fått epost från Dream om vilka märken som inte får säljas då de räknas som direkta kloner av deras boxar.
Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.
Tyvärr reglerna är inte samma för alla se länk
http://www.tradera.com/item/302322/1...ple-tuner-wifi