Hej det är så att jag har lite planer att ge mig in på detta med Cardsharing. Jag är som sagt helt ny inom detta och har aldrig sysslat med det förut därför kommer jag ha lite frågor och hoppas att jag kan få hjälp med detta.
Har just nu tvilling abonnemang från visat här hemma men skulle vilja ha på lite fler ställen i huset och i stugan vilket som sagt då ligger utanför hemma nätverket. Men det borde väl inte spela någon roll?
Kan man se hd kanalerna genom cardsharing?
Jag har tänkt köra servern på min raspberry pi, har läst lite om det och det verkar funka? Någon som har erfarenhet utav detta?
Spelar internet hastigheten någon roll när man sysslar med cardsharing till tex sommarstugan?
Låt säga att jag får igång servern här hemma och ska ansluta i sommarstugan, kan jag då köpa en dreambox och plugga in internet till den sen köra igång och se mitt kanal utbud eller behöver jag mer? så klart att den måste konfas med tänker på om man behöver parabol eller något?
Fungerar det med tvillingkort? Jag tar bara ett kort här hemma och sätter in i kortläsaren som är kopplad till servern? och dom andra vanliga boxarna här hemma fungerar som vanligt ändå?
Förlårt för mycket frågor men är som sagt nybörjare. har läst lite och börjar få en hum om detta nu, men är evigt tacksam för all hjälp jag kan få![]()