Nu hittade jag högst upp på sidan en markering, Avisering, där låg ju en länk till en video, men videon var nu borttagen.
Nu hittade jag högst upp på sidan en markering, Avisering, där låg ju en länk till en video, men videon var nu borttagen.
Stort tack för videon. I den hade du inte skrivit in .ipk, men det skall väl vara med. Nu har jag försökt, men det gick inte. Jag skrev in [FONT=Calibri]opkg install -- force-depends /tmp/enigma2-plugin-extensions-mediaportal_5.0.4_all.ipk (skall man tänka på några mellenslag?)
Svaret blev: opkg_install_cmd: Cannot install package force-depends
satisfy_dependencies_for: Cannot satisfy the following depenencies for enigma2-plugin-extensions-mediaportal:
*python-mechanize * librtmp *
Jag har en hårddisk monterad och har markerat detta under configuration. På telnetsidan står det MOUNT. Please check up, if the drive connected and not mounted. Is mounted, run 'Unmount' first.
Jag har inte gjort något åt detta. Under Standart Scripts är HDD svart men inte ibockad. Hur går jag vidare?[/FONT]
När jag använde din rad så verkar det funka. Nu ligger den i boxen! Men det stog: cannot satisfy the following dependencies.... Phython-mechanize librtmp..
Vad jag skrev för fel vet jag inte, men nu lägger jag det åt sidan och börjar testa portalen. Du skall ha ett mycket stort tack för det stora tålamodet du haft med mig och detta med telnet. Nu kan man ju börja leka med den nya boxen på allvar.
Hmmmmm.
Du hade ett mellanslag mellan -- & force-depends
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Ja det stämmer. Jag hade också mellanslag mellan install & -- , och mellan depends & /tmp. Ska dessa mellanslag också bort?