Om du betalar för hd packet och inte få bild på dom så logga in på viasat.se och skicka en signal till kortet.
Om du betalar för hd packet och inte få bild på dom så logga in på viasat.se och skicka en signal till kortet.
eller så får du optimera lnb lite vrida lite på det höger eller vänster men inte mycket
annars har ja ett progg för att skicka signal till viasat kort men behöver då kortnr
Jag antar att LNB huvudena är vridna åt rätt håll, detta påverkar mottagning av HD kanaler mycket mer än SDTV.
Bra märkligt är att jag har bättre signalstyrka än min far, han får in rubbet, jag får in viasat film, svt HD 1 och 2. Skillnaden är att de inte låser. Är någon finjustering som saknas, jag har dock optimerat signalstyrkorna på båda generellt. Vad är det för program? Var kan jag hitta det? Linux, win eller mac?
Hmmmm.
Du kan INTE jämföra signalstyrkan mellan 2 boxar, de visar aldrig lika. Enda sättet att kolla är att du tar med dig DIN box till farsgubben & ser där vad du får för värden & att du får in alla kanaler.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
rocky tyvärr så kan du inte få det eller hitta det
progget så ville bara hjälpa ifall ditt kort inte va upp to date
Jo jag vet att det är kinkigt. Det är samma sorts box och geografiskt nära.