Låter ju bra. Har tagit ned både OpenPli 4.0, Black Hole 2.0.8. Skall man göra någon backup av boxen innan man börjat tro? Dags att börja läsa lite OpenPli forum. Det är så mycket att sätta sig in i dock.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Låter ju bra. Har tagit ned både OpenPli 4.0, Black Hole 2.0.8. Skall man göra någon backup av boxen innan man börjat tro? Dags att börja läsa lite OpenPli forum. Det är så mycket att sätta sig in i dock.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Är det någon som vet vad default lösenordet för root (Kör openpli 4.0). Läste på ett ställe att det är blankt, och på ett annat att det är samma som boxens namn. På ett tredje att man först måste sätta det med telnet eller att man tar ner setpassword plugin.
Har tagit ned setpassword pluginet, men sedan hittar jag inte det bland mina plugin, och den är inte heller kvar i listan.
På en Vu+ brukar det vara blankt lösenord för root. D.v.s. tryck bara enter när boxen frågar efter lösenord.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Testat från telefonen med connectBot också, samma resultat. Men jag kommer in med Telnet. Men tyvärr vet jag inte hur man sätter password där. Får googla mer..
ssh.
jag vill logga in med ssh mot boxen.
skriver:
ssh root@host
och så får jag frågan om password. Har inte satt det själv.
Men kan inte använda blankt