Sidan 6 av 9 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Resultat 51 till 60 av 86

Ämne: nyinköpt duo2

Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Tackad
    3 gånger
    Funderar lite hur hög är en björk kan bli. Grannes Björk ser dock inte så stor ut. Men om en Björk kan bli om kring 25 30 meter. Så om Elevation'en är 23.2 grader Sinus på 23.2 = 0.39, 25/0.39 = 64 meter. Nu sitter iof parabolen på ca 4 - 5 meter så säg att björken är 20 meter, blir det ändå 51 meter bort. Måste ut och mäta. Tror kanske att det är därför som jag inte får signal.

Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Tackad
    3 gånger
    Boxen har börjat att uppföra sig bra. Den är inte längre seg. Konstigt. Men kan varti att jag inte anslutit den till någon parabol.
    Idag hittade jag Thor 5/6 satelliten med grym signalstyrka men så har jag också fällt grannes träd. Trodde han skulle bli sur. Men han är jättetacksam för hjälpen. Skall se om jag också nu får in 4.8E SES 5.

Sedan skall jag instalera softcams och se om jag kan se några kanaler. Sedan blir det dags att beställa abonemang (Yehh!)

Tack ALLA som hjälpt mig !

Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Tackad
    3 gånger
    Är det någon som har erfarenhet av sätta upp softcam för att kunna se CD eller VS fria utbud (Free to Air) ?
    Vilken softcam behöver man för detta ?

Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Chelsea64 Visa inlägg
    Är det någon som har erfarenhet av sätta upp softcam för att kunna se CD eller VS fria utbud (Free to Air) ?
    Vilken softcam behöver man för detta ?
    Namnet har inte ändrats på två dagar
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Kompisen berättade att det fanns en softcam som emulerar det kort man kan få av exempelvis viasat för det fria basutbudet. Använder man den kan man enkelt se att man fått ställt in parabolen rätt. Någon som vet vad den softcam'en heter?
    Jag vet att den heter scam
    Ok, men det är mycket värt att få den informationen.
    FTA-kanaler är precis vad de heter och behöver inte låsas upp. Scam låser upp det s.k. SVT-paketet/Frikanalspaketet hos Viasat (Astra 4.8E). Det ska bara vara att installera och se till att det är förvald softcam. Om det inte fungerar kan du starta det från kommandoraden istället och se om du får någon output, eventuellt kan du behöva skapa genvägar till några bibliotek eftersom det är en gammal plugin.

Sök även på scam här på forumet så hittar du mer info.

Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MrPotatoHead Visa inlägg
    Namnet har inte ändrats på två dagar
    Hehe, det är mycket nu. Hela huvudet snurrar.

Citat Ursprungligen postat av MrPotatoHead Visa inlägg
    FTA-kanaler är precis vad de heter och behöver inte låsas upp. Scam låser upp det s.k. SVT-paketet/Frikanalspaketet hos Viasat (Astra 4.8E). Det ska bara vara att installera och se till att det är förvald softcam. Om det inte fungerar kan du starta det från kommandoraden istället och se om du får någon output, eventuellt kan du behöva skapa genvägar till några bibliotek eftersom det är en gammal plugin.

Sök även på scam här på forumet så hittar du mer info.
    Blev förvirrad när jag inte hittade någon config osv.

Tack för all hjälp.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Tackad
    3 gånger
    Fantastiskt är det. Nu fungerar allt som jag vill.

Vill tacka alla bra inlägg och svar i forumet, men vill rikta ett speciellt tack till atomized och MrPotatoHead som visat stort tålamod.

Jag har fått information som avgjorde mitt beslut att köpa boxen och gå på DVB-S2 i stället för DVB-T2, jag har fått bytit image, jag har fått ställt in min parabol (men grannen har ett träd mindre), jag har fått igång mina softcams.
    Jag är enormt tacksam. Jag är nöjd så här långt, Fler frågor kommer säkert framöver. Men nu är den i alla fall uppe och rullar.

Tack

Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Tackad
    3 gånger
    Nu kommer det lite nybörjar frågor som jag hoppas få hjälp med.
    Jag har en Vu+ Duo2 med OpenPli 4 installerad

1. Jag har lagt ned massor av jobb på min Duo2 med OpenPli. Kan man göra en bra backup ? (Tänker mig som en typ NAND backup som man gör på Android). Alla tips välkomna så att man snabbt kommer tillbaka på banan.

2. Tycker att EPG'n fungerar dåligt, kan bara se aktuellt program och föregående program i EPG. Exempelvis så visas datum som 8.02 och så skriver vi ju inte datum. Skulle vilja hämta hem hela EPG så man har 1 eller 2 veckor framåt. Både för CD och VS.

3. Kan man använda något bra program på datorn för att underhålla kanallistan, favoritlistor och vilka kanaler som skall ligga i favoritlistorna ?

4. Har installerat en intern hårddisk. Men jag vill att timeshift startar automatiskt. Så man kan backa tillbaka i fall man missade något. Exempelvis säg att jag titta på en kanal, missar en händelse, och vill spola tillbaka och titta igen.

5. Skulle också vilja kunna spela in alla program med ett visst namn. Typ alla Startreck?

6. Vad är de stora skillnaderna mellan OpenPli och Back Hole ?

Tack på förhand

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    1.
    http://www.comhit.net/showthread.php...up-OpenPLI-3-0

2. Den inbyggda EPG:n i OpenPLi brukar fungera bra. För att "fylla på" den så stå en stund på Motors TV för CD. För Viasat tyckte jag det räckte att stå en stund på vilken Viasat-kanal som helst, men vissa rekommenderar Viasat Motor.

3.
    DreamBoxEdit. Finns i filarkivet, annars googla.

4.
    Borde finnas i inställningarna nånstans. Nu har jag inte kvar OpenPLi, men titta i inställningarna för hårddisk t.ex. Eller också får någon annan tipsa.

5.
    Vet ej.

6.
    Prova så får du se! Inga jätteskillnader. BlackHole har inga nedladdningsbara cam:ar utan det får letas upp på andra håll. Menyerna lite annorlunda. Kanske lite mer finesser och inställningsmöjligheter i BlackHole. Å andra sidan trivdes jag bäst med OpenPLi av de två.
    Val av image handlar mycket om personlig smak. Just nu kör jag Openvix själv.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Tackad
    3 gånger
    Du skojar. Detta skulle jag vetat från dag 1. Fungerar hur klockrent som helst. Även med OpenPli4 Det är super. Tack snälla

2. Den inbyggda EPG:n i OpenPLi brukar fungera bra. För att "fylla på" den så stå en stund på Motors TV för CD. För Viasat tyckte jag det räckte att stå en stund på vilken Viasat-kanal som helst, men vissa rekommenderar Viasat Motor.
    Nej inte i mitt fall. Vet inte men jag har ingen EPGdata efter ca 10 timmars tittande. Men är ute efter något i CrossEPG stilen. Mao Jag undersöker om det går att köra CrossEPG för CD och VS samt att man kan ha en EPG som går att se på och inte är ful.

3.
    DreamBoxEdit. Finns i filarkivet, annars googla.
    Tack. Säkert jättebra, men för Windows, jag kör inte Windows utan Ubuntu. så jag får googla vidare. Hittat en del, men blir osäker då det verkar vara oseriösa sajter....

4.
    Borde finnas i inställningarna nånstans. Nu har jag inte kvar OpenPLi, men titta i inställningarna för hårddisk t.ex. Eller också får någon annan tipsa.
    Nej jag har inte hittat detta efter att gått igenom varje entry i alla menyer. Och detta är verkligen en supervikig funktion. Min gamla box som är snart 10 kan spola tillbaka och visa "repriser" utan att man först måste pausa. Låt säga at bollen går i nät. Va vad hände..... Spola tillbaka och titta igen. Eller Fasiken denna rulle var ju bra (efter 50 minuters tittande). Den vill jag se, men jag skall lägga mig. Spela in och spara buffern från start och spela in till filen slut. Borde väl gå när det gick för ca 10 år sednan :-)

5.
    Vet ej.
    Ok, får kolla vidare. Det jag är ute efter är typ nu när det är os. i EPG'n markera OS: Ishockey, spela alla med match så spelas alla program in där namnet matchar. Och det beöver nödvändigtvis inte betyda att det är samma kanal.

6.
    Prova så får du se! Inga jätteskillnader. BlackHole har inga nedladdningsbara cam:ar utan det får letas upp på andra håll. Menyerna lite annorlunda. Kanske lite mer finesser och inställningsmöjligheter i BlackHole. Å andra sidan trivdes jag bäst med OpenPLi av de två.
    Val av image handlar mycket om personlig smak. Just nu kör jag Openvix själv.
    Ok det skall jag göra. Anledningen till att jag är lite sugen är att man ser en hel del aktivitet i forumen, och att jag tycker att OpenPli ser lite fult ut och lite gammalt ut.
    Kanske går att snygga till med Skins....

Hur som helst. Bra tips och hjälp som vanligt. Tacksam för allt. Backupen var ju bara hur grym som helst

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Tackad
    33 gånger
    Nej jag har inte hittat detta efter att gått igenom varje entry i alla menyer. Och detta är verkligen en supervikig funktion. Min gamla box som är snart 10 kan spola tillbaka och visa "repriser" utan att man först måste pausa. Låt säga at bollen går i nät. Va vad hände..... Spola tillbaka och titta igen. Eller Fasiken denna rulle var ju bra (efter 50 minuters tittande). Den vill jag se, men jag skall lägga mig. Spela in och spara buffern från start och spela in till filen slut. Borde väl gå när det gick för ca 10 år sednan :-
    I min 8000 med Openpli4 kan du välja automatisk timeshift i meny>inställningar>system>användargränsnitt
    1x Vu+duo 4K SE 2xS2 2xT2 4TB HDD OpenPli 8.0
    1x Vu+ duo2 4xS2 2TB HDD
    OpenPLi 7.2
    1x DM8000HD 2xS2 1xT 1xTriple S2/C/T2, DVD, 3TB HDD, RG
    B-Display, OpenPLi 8.0
    2x DM800SE, OpenPLi 4.0
    1x DM500HD, OpenPLi 4.0
    1x Vu+Zero, OpenPLi 7.2

Liknande ämnen

1. [LÖST] Favoritlistor i vu+duo2
    Av golfbotte i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-11-30, 16:42
  2. VU+ Duo2
    Av Bluto i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-28, 12:26
  3. Funderar på en VU+ Duo2
    Av Kultur i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-25, 08:40
  4. Vu duo2
    Av ringo11 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-18, 06:08
  5. NYINKÖPT 7020s
    Av dog i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 12:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss