Jo hur man gör är en smaksak men att kanalsöka 9 boxar låter lite som du har otur när du tänker 😜
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lägg in openpli 3.0 så alla problem försvinner senaste openpli 4.0 har lite problem även med att startar lite trög....när man startar om enigma tar det också lite tid
men funkar fin med openpli 3.0.
Hmmmmm.
Samma fel med OpenPli3.0 (senaste), OpenPLi 2.1 (DM800). Så det hjälper inte. OBS !! Jag har bara orginalboxar, inga klonsvammel.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Hmmmm.
Nu gjorde jag en helt ny installation (ny box). Hämtade ner senaste OpenPli (OpenPLi-4.0-beta-dm800se-20140110.zip). Installerade den, ställde in satelliterna (Thor på A & Astra på B). Gör en kanalsökning -> Boxen hittar 338 kanaler & BARA på Thor. Gör manuell sökning med omboot mellan sökningarna -> 338 kanaler på Thor & 658 kanaler på Sirius.
Installerade Newnigma istället på samma box & då fick jag direkt 1263 kanaler.
Så felet är hos OpenPLi, men vad ???
Linux rules!
Hej varit borta ett ta tag
men haft detta problem tidigare.
Så prova denna xml och rapportera hur det gick. Funkade för mig tidigare vi liknade problem.
Hmmmm.
SUCCESS !!!! Med @Freelock bifogade satellites.xml så funkade det !! Thor 797 kanaler, Astra 658 kanaler. Hittade direkt. Jag testade även med satellites.xml från newnigma installationen, men den funkade inte heller.
TACK !!
Linux rules!
Då är ju min fråga, vad skiljer sig mellan Freelock´s xml mot den som genereras från satellites-xml.eu?
Eller förövrigt mellan Freelock´s xml och den som kommer med OpenPLi 4.0?
Andra parametrar?
Andra fil rättigheter?
Andra transponder frekvenser?
Senast redigerad av Minime den 2014-01-10 klockan 14:14.
Kan månne Openpli suga i sig mer ström? Körde in 4.0 i 2st identiska boxar och fann bara ca 300 kanaler, läste nånstans att dreamboxar är lite petiga med strömmen till Diseqc, till min glädje fann jag att CD's gamla HD boxar har en adapter som passar som ger 3.8ah mot originalets 3.0ah och då rasslade det till och jag fann 1400 kanaler lite drygt.
kanske 4.0 har lite mer bells & whistles som kör i bakgrunden och belastar processorn mer?