Om jag förstår dig rätt så har du inte installerat enligt min guide (kanske inte guiden fanns då)?
Jag har som sagt mycket lite erfarenhet av CSP på Rasp men om du inte provat att installera enligt guiden så kanske det kan vara värt ett provskott. Anledningen att jag säger så är att guiden utgår från den Java som skickas med i Raspbian. Jag är på inget sätt någon Java-expert men jag har rätt stort förtroende för de människor som hittat på Raspberry Pi och gör operativsystem till den. Och jag är ganska övertygad om att den Java de skickar med är så optimerad för Raspberry Pi som det överhuvudtaget går att få.
Min enda erfarenhet är att jag i samband med att jag skrev guiden provkörde CSP någon vecka för att testa. Och under den veckan hade jag inga problem. Men det provet är lite för kort för att säga något säkert.
Hur som helst. Min poäng är att om du inte redan provat det så prova att installera enligt guiden. Du får den mest optimerade Javan + den allra senaste versionen av CSP. Och alltihop i en mycket enklare installation än om du gör på något annat sätt! Men sedan vågar jag tyvärr inte säga något om den långsiktiga stabiliteten p.g.a. att jag inte testat så mycket...

Svara med citat