Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: XBMC från dreambox

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Tackad
    3 gånger

XBMC från dreambox

Hej!

Jag har en dm500hd som jag streamar mina utländska kanaler ifrån och jag undrar om det i Windows är möjligt att från dator kunna genom HDMI kabel ge bild till TV och även kunna göra annat på datorn som det streamas ifrån. Alltså dela ett skrivbord för att streama ifrån genom XBMC programmet och ett skrivbord som inte syns på datorn som man gör vad man vill på.

MVH

Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Tackad
    51 gånger
    Det är möjligt, frågan är om det är värt det. En dedikerad lösning är garanterat smidigare. Gäller det i huvudsak SD-kanaler är Raspberry Pi billig (beroende av vilken kringutrustning du redan äger).

Två problem jag ser direkt är fullskärm och styrning. Beroende av vad du gör på datorn kan xbmc minimeras. Eller kan t.ex. ett spel ta över båda skärmarna. Det finns otaliga trådar om detta (exempel). Det är möjligt det finns en lösning, jag har inte bråkat med det själv.

Det andra är hur du ska styra xbmc utan att påverka windows. Någon annan får gärna hjälpa till här om det finns något program som kan "fånga" USB-enheter och enbart skicka instruktioner till ett visst program. Kanske kan en virtuell miljö avhjälpa båda problemen, då det är möjligt att koppla specifika tillbehör till miljön. Frågan är om inte vissa program ändå väljer att sprida sig över båda skärmarna.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Tackad
    3 gånger
    Efter lite letande så hittade jag denna! http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=44617

Jag hade tänkt mig styra xbmc genom appar som det finns som har liknar en fjärrkontroll. Jag ska testa mig vidare och jag hör av mig hur det gick

Liknande ämnen

1. Xbmc & Dreambox
    Av SnaBel@ i forum Dreambox
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-09-20, 10:19
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-10-08, 11:12
  3. [LÖST] xbmc + dreambox hur?
    Av vhek i forum Dreambox
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-08-05, 16:17
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-28, 11:49
  5. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss