Jag har lite svårt att förstå frågan. Vad är du ute efter stilen70? Dependencies? För vilka program? Och i vilket syfte skulle det underlätta?
Jag har lite svårt att förstå frågan. Vad är du ute efter stilen70? Dependencies? För vilka program? Och i vilket syfte skulle det underlätta?
Senast redigerad av MrPotatoHead den 2014-01-23 klockan 19:19. Anledning: förstår -> förstå
Menar du typ http://www.thegeekstuff.com/2010/09/...tem-structure/ ?
Jag tror inte OP ställer frågan på en så djup nivå. Han har troligen läst eller hört om begrepp som image, softcam, plugins m.m. och undrar hur det hänger ihop. Att rita nån slags trädstruktur känns lite överarbetat.
Man kan väl säga att en image är den firmware du har i boxen. Den innehåller operativsystemet Linux plus de drivrutiner som behövs för att få hårdvaran att fungera. Sedan kan man lägga till olika mjukvarumoduler i form av plugins. Det vanligaste är att lägga till en softcam för att kunna dekryptera kodade sändningar. Beroende på om man vill köra sitt programkort internt i boxen kan man också behöva lägga till en cardserver.
Förutom detta finns det plugins för allt möjligt t.ex. för bättre EPG, för att visa mediefiler, för att visa bitrate m.m.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Vad betyder OP ??
jag tolkar det som TS är det rätt ??
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!