Kolla HDMI-kabeln och prova att dra ur och trycka i den ordentligt några gånger. Det händer att de kryper ut.
Kolla HDMI-kabeln och prova att dra ur och trycka i den ordentligt några gånger. Det händer att de kryper ut.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Kablar ok.
Märkte nu att jag heller inte kan titta på tidigare inspelat matrial(PVR). Som fungerat tidigare utan problem.
testa att starta om boxen bara
Kablar ok.
Märkte nu att jag heller inte kan titta på tidigare inspelat matrial(PVR). Som fungerat tidigare utan problem.
har du startat om boxen då ?
Ja jag har startat om boxen, på alla tänkbara sätt. Och kablar(hdmi) utesluter jag då jag som sagt har "bild"(ser menyer, infolist etc) samt har ljud. Det märkliga är ju att jag kan titta via Open Webif. Har just nu en sedan tidigare inställd inspelning som rullat igång. Via OW kan jag dels titta på den kanalen "live", och dels öppna inspelningen och titta via den vägen också.
Testa att ändra upplösningen. Sätt på auto t.ex.
låter som kort fel
ryck ut kortet och stoppa tillbaka
gäller det alla kanaler eller bara vissa
Avkodningen fungerar ju eftersom han kan kolla via webif.
Upplösningsproblem kan ibland arta sig på just det sätt du beskriver. Menyer syns och ljud fungerar, men ingen bild.
Vad har du för image? Lite mer omfattande tester är ju att byta softcam eller att flasha ny image.
Senast redigerad av MrPotatoHead den 2014-02-02 klockan 21:17.
Menar du i A/V inställningar på boxen? Testade att byta läge men ingen skillnad. Men borde vara samma sak där, har samma upplösning på tvn som på datorn(1920x1080)?