Prova att trycka på den här länken:
http://192.168.1.10:8080/
Funkar det?![]()
Prova att trycka på den här länken:
http://192.168.1.10:8080/
Funkar det?![]()
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
jo man tycker ju att det borde fungera. Skumt. nej länken funkar inte :P. Får kolla på det och se om jag får till det.
Har du datorn du provar ifrån på samma nätverk som servern?
Kan du pinga servern från en DOS-prompt på datorn?
Alltså, öppna ett kommandofönster på datorn och i det skriva:
ping 192.168.1.10
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Har kört en ping på servern och det står 4 skickade och 4 mottagna. inget fel vad jag kan se men kommer fortfarande inte in på webinterface på servern. Förstår inte varför:/. Vet någon vad det kan vara för fel? tacksam för hjälp![]()
Vad säger loggen när du startar oscam? Ser du någon rad med "http"?
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Jag är som sagt nybörjare och det här kanske är en dum fråga men i configfilen för oscam i guiden så står det "httpallowed = 127.0.0.1,192.168.0.0-192.168.254.254" i webif-kapitlet. Jag har ip på routern: 10.0.0.1 och så vidare. Då är väl inte webif programmerad för min typ av ip-adress?
Nu har jag kommit in på webif och det jag gjorde var att jag ändrade 127.0.0.1,192.168.0.0-192.168.254.254 i configfilen för oscam i avsnitt webif. Ändrade till "127.0.0.1,10.0.0.0-192.168.254.254" eftersom att jag har ip 10.0.0.x. Startade om oscam så kom jag in via webläsaren. Har jag gjort rätt eller bör jag ändra något mer så det blir helt korrekt på något sätt?
Du gjorde helt rätt!
Det är inte så vanligt att folk kör på 10-nätet så därför har jag bara lagt in 192.168-näten i default configen i guiden eftersom 99% av alla hemmaroutrar brukar använda de näten.
Tanken med den där raden är att bara tillåta access till webgränssnittet från det egna nätet. Nu har du angivit en väldigt stor range som även omfattar en hel del publika IP-adresser. Du skulle kunna ändra till 10.0.0.1-10.254.254.254 om du vill för att bara tillåta access från 10-nätet och inga externa IP-adresser.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Till en annan sak. När jag sökte kanaler så fick jag ju in typ 900 kanaler. Finns det något smidigt sätt att sortera svenska kanalerna på eller söka om så man inte får in så mycket man inte behöver? lite segt att bläddra igenom 900 kanaler och skapa en favoritlista![]()
Det finns en programvara som heter DreamBoxEdit som är bra till detta. Finns filarkivet här på forumet om du söker efter den.![]()
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!