Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 43

Ämne: Konfiguration VU+ Solo

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Prova att trycka på den här länken:

    http://192.168.1.10:8080/

    Funkar det?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #2
    jo man tycker ju att det borde fungera. Skumt. nej länken funkar inte :P. Får kolla på det och se om jag får till det.

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Har du datorn du provar ifrån på samma nätverk som servern?

    Kan du pinga servern från en DOS-prompt på datorn?
    Alltså, öppna ett kommandofönster på datorn och i det skriva:
    ping 192.168.1.10
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Har kört en ping på servern och det står 4 skickade och 4 mottagna. inget fel vad jag kan se men kommer fortfarande inte in på webinterface på servern. Förstår inte varför:/. Vet någon vad det kan vara för fel? tacksam för hjälp

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Vad säger loggen när du startar oscam? Ser du någon rad med "http"?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Jag är som sagt nybörjare och det här kanske är en dum fråga men i configfilen för oscam i guiden så står det "httpallowed = 127.0.0.1,192.168.0.0-192.168.254.254" i webif-kapitlet. Jag har ip på routern: 10.0.0.1 och så vidare. Då är väl inte webif programmerad för min typ av ip-adress?

  7. #7
    Nu har jag kommit in på webif och det jag gjorde var att jag ändrade 127.0.0.1,192.168.0.0-192.168.254.254 i configfilen för oscam i avsnitt webif. Ändrade till "127.0.0.1,10.0.0.0-192.168.254.254" eftersom att jag har ip 10.0.0.x. Startade om oscam så kom jag in via webläsaren . Har jag gjort rätt eller bör jag ändra något mer så det blir helt korrekt på något sätt?

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Du gjorde helt rätt!
    Det är inte så vanligt att folk kör på 10-nätet så därför har jag bara lagt in 192.168-näten i default configen i guiden eftersom 99% av alla hemmaroutrar brukar använda de näten.

    Tanken med den där raden är att bara tillåta access till webgränssnittet från det egna nätet. Nu har du angivit en väldigt stor range som även omfattar en hel del publika IP-adresser. Du skulle kunna ändra till 10.0.0.1-10.254.254.254 om du vill för att bara tillåta access från 10-nätet och inga externa IP-adresser.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #9
    Till en annan sak. När jag sökte kanaler så fick jag ju in typ 900 kanaler. Finns det något smidigt sätt att sortera svenska kanalerna på eller söka om så man inte får in så mycket man inte behöver? lite segt att bläddra igenom 900 kanaler och skapa en favoritlista

  10. #10
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det finns en programvara som heter DreamBoxEdit som är bra till detta. Finns filarkivet här på forumet om du söker efter den.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. DM800HD SE och Tuner Konfiguration
    Av Tattisator i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 15:17
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-26, 12:21
  3. Dreambox konfiguration
    Av ehrlin i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-15, 13:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss