Tar det från början
installera mediaportal 1.6 final
nedan gör du i tvserver config !
gå in i tvserver config scanna efter kanaler när det är klart gör en egen map i channels tex (mina fria kanaler) mappa dom kanalerna du kan titta på till den mappen.
gå in i pluggins aktivera webepg och lägg till dom kanalerna och mappa upp dom mot webepg.
gå till manual control och kolla om du kan timeshifta kanalerna.
om det funkar stäng tvserver config.
starta mediaportal extensions installer.
installera mp-tvseries/moving pictuers
stäng mediaportal extensions installer.
starta mediaportal configuration.
allt detta i mediaportal configuration.
gå till pluggins markera moving pictures och mappa var du har dina filmer låt den göra scan, stäng moving pictuers.
Öppna mp-tvseries och mappa var du har dina tv-tvserier, stäng mp-tvseries.
gå till music/music folders mappa upp dina mp3.
stäng mp config.
kolla så att allt funkar i mediaportal, stäng mediaportal.
installera mpextended och webmediaportal.
starta om datorn !
vid klockan (pilen) skall du ha fått en blå mpextended icon som du kan starta mpextended config med öppna den.
längs ner på vänstra sidan skall det stå webmediaportal klicka där och ändra port till 80
gå in i autenticering och gör en ny användare och ta bort admin.
starta om datorn eller gå in i tjänster och starta om både mpextended.service och mpextended.web..
testa att logga in med 127.0.0.1 i din web läsare (givetvis på samma dator som server är) om det funkar fixa ett dyndns konto och sätt upp din router att vidarbefodra port 80 och port 4322 till din server sen kommer det att funka remote oxå.
har tagit allt i får minnet hoppas att det stämmer har du fler frågor eller att det inte stämmer någonstans fråga igen bara kan jag kolla när jag är hemma..

Svara med citat