1. Din newcs.xml ser fin ut. Det finns ingen anledning att ändra något där.
2. Jag tror att förvirringen gäller newcamd.list filerna på klienterna. De ska inte innehålla klientboxens egna IP-adress utan IP-adressen till servern (masterboxen).
1. Din newcs.xml ser fin ut. Det finns ingen anledning att ändra något där.
2. Jag tror att förvirringen gäller newcamd.list filerna på klienterna. De ska inte innehålla klientboxens egna IP-adress utan IP-adressen till servern (masterboxen).
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Vet du med säkerhet vilket ip det är till boxen där du vill ha kortet?
Hmmmm.
Nu ger jag upp, vi har försökt förklara typ 10 ggr bara i denna tråd, men budskapet går inte hem.
NEJ du ska INTE ha 127.0.0.1 i klientboxarnas newcamd.list utan serverns ipadress som är (vad jag förstår) 192.168.0.3
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Ja. Farligt att säga till hundra. men läs mitt inlägg #44 ovan.
mattheo, för att säkerställa till 100 %, så skulle jag i o f s kunna växla IP i newcamd.list i mina två DM500-boxar, eftersom det är enbart dessa två som har samma första tecken i MAC-adressen. Det vore ju ett sätt såklart. Ibland bra att köra med både hängslen och livrem ;-) Men nu ska jag först ändra till det atomized föreslog, tror det blir bra då ...
PS: Strax kommer en granne till mig för att se Färjestad - Brynäs och idag var det hans tur att ta med sig lite whisky, så risken finns att jag får slutföra det hela i morgon. Kanske inte helt bra att börja joxa efter matchen ;-)
Senast redigerad av Hexantrop den 2014-03-18 klockan 17:27.
Ha der så bra!
Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."
Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E
Det borde funka med den uppsättning du presenterade i inlägg #6, OM du ändrar en av dina newcamd.list så att det står samma IP som i den andra. Sen kommer det lira när kortet sätts i "rätt" box. Prova vilken som är "rätt".
ALLA dina newcamd.list SKA innehålla SAMMA IP! Dvs:
CWS = 192.168.0.3 34000
Det enda som skiljer i de olika newcamd.list är USER och PASSWORD.
I ditt fall har du samma password på alla klienter så du ändrar bara USER!
Vilken härlig trådkommer att följa den till slutet
![]()
DM8000 PVR Openpli 8.3
Om bara karljäveln kunde tala om vilken IP-adress han har på serverboxen så kunde vi skriva färdiga newcamd.list-filer åt honom...![]()
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!