Var ett tag sedan man höll på i satellitområdet. Familj o annat har varit i vägen så jag är numer en nybörjare. Igen..

Jag skall ge bort en mottagare till föräldrarna, pensionärer, så att de kan se hd-kanaler.
Först fick de min canaldigital svarta första hd-box, dock funkade den i 3 timmar. Suck.
Därefter fick de min andra av samma modell men av någon anledning vägrar den ta in fyra satelliter. Den visar fyra i menyn men vägrar kanalsöka mer än en.

Jaja, detta behöver jag:

*HD-mottagare för 4 satelliter varav canaldigitals kort skall kunna fungera.
(Vore stort plus om den tog marksänt också.)
*Vill gärna ha plats för en CA-modul om möjligt. Conax kan vara inbyggt naturligtvis.
*Skall ta emot fyra lnb via endast en kabel.
*Utgång skall vara scart och hdmi.
*Den skall kunna omvandla hd till sd då päronen inte ännu bytt tv, det är dock på gång inom ett halvår.

Är ej krav på¨inspelning men varför inte, eller iallafall kanske möjlighet att senare sätta dit ett usb eller annat.
Pris cirka 2000
De har alltså canaldigital idag men kan ej se hd-kanalerna.

Alltså en enkel mottagare för satellit och marksänt i HD som är "seniorsäker". Alltså inget lull-lull som wifi och ethernet o inbyggd kaffemaskin m.m

Anledning till att jag ställer denna dumma fråga är att jag helt förlorat möjligheten att läsa en teknisk specifikation då jag nu längre inte fattar vad allt betyder. Jag har försökt.