Sidan 4 av 9 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 211

Ämne: Ljudet på TV3

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Hej.

Nu börjar detta bli riktigt plågsamt. På TV3HD när reklamen för Efterlyst börjar skrapar det ordentligt i högtalarna.
    Är det någon som har en 800se och INTE har dessa problemen? Och isf, vilken image kör ni?

Jag har problemen på en 800SE med Newnigma2 4.0.11.

Ingen som har en lösning eller idé ?

Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Tackad
    60 gånger
    För min del så försvann ljudproblemen när jag bytte wok i somras. Tror det ev kan bero på tunern i boxarna.
    Verkar drabba både original som cloneboxar. Med perfekt justerad parabol verkar dessa (problemtuners) funka bra.
    Signalen från satelliterna varierar väl lite i styrka under året beroende på solreflexer mm.?
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Tackad
    60 gånger
    Snr ligger på 99 % på de flesta kanaler på cd. 100 på via

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Tackad
    60 gånger
    Det vart en T90 wok. Har följt denna tråd och några till ang. Ljudproblemet . Kan det vara Hdmi kablar som spökar för en del?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

För mig verkar det eskalera. Hade problem men Tv3 Hd, Tv4 Hd och C More First HD. Trodde kanske att problemet bara fanns på horisontella kanaler. Men nu har det även börjat skorra på SVT1 och SVT2.
    Men Kanal 5 HD har aldrig skorrat. Ibland låter alla ok, förutom Tv4 Hd som alltid låter skit. Har bra signal via en T90, så jag är inne på sändningskvaliteten från CD.
    Senast redigerad av snipe den 2014-10-05 klockan 12:23.

Färsking
    Reg.datum
    Jan 2012
    Tackad
    1 gånger
    Har samma problem, sökt som faen efter orsaken, inte hittat nåt. Beställde närainpå en ny box men hittade lyckligtvis denna tråd innan jag gjorde det. Kör en DM800HDSE med Openpli 3.0 installerat (har inte vågat mig på att uppgradera till 4.0 ännu ;D ), testat olika lösningar, kört med RCA till mina Harman Kardon hemmabio, testat optisk kabel, hela tiden samma "skräniga" ljud när det blir något bas i ljudet. Har mestadels märkt detta i TV3HD och TV4HD, kanske även andra, osäker på det.
    Finns det ingen som hittat någon lösning till problemet? Någon inställning eller uppdatering av mjukvara/drivrutiner?

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Tackad
    8 gånger
    Nä ingen lösning än och även jag sitter och sneglar på en vu+Duo2 då samtliga vu+Solo2 burkar tuffar på som tåget här hemma utan ljudproblem... Fast har någon testat openatv image än ? dvs med ljudproblem.

Färsking
    Reg.datum
    Jan 2012
    Tackad
    1 gånger
    Har alltid kört med Dreambox, hur är det med vu boxarna, är de lika bra, eller rentav bättre än dreambox? Hur fungerar kinakopiorna, ser att t.ex. VU SOLO2 kostar drygt 1100 kr? Ser inte heller om detta är en HD box?

Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av von_skunck Visa inlägg
    Nä ingen lösning än och även jag sitter och sneglar på en vu+Duo2 då samtliga vu+Solo2 burkar tuffar på som tåget här hemma utan ljudproblem... Fast har någon testat openatv image än ? dvs med ljudproblem.
    No offense, men har du stört dig på problemet i snart 2 månader och börjar nu snegla på andra boxar utan att ens ha provat runt med andra images?

Har någon testat originalmjukvara med kortet i en CI-modul? 7020HD då t.ex.

Liknande ämnen

1. Ljudet ur sync
    Av card i forum AzBox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-14, 08:06
  2. Ljudet försvinner....
    Av thecheater i forum Com Hem
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 17:58
  3. Problem med ljudet
    Av Jocce_84 i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 19:39
  4. Ljudet försvinner
    Av BenkeBus i forum Dreambox
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 17:31
  5. Ljudet försvann
    Av danneigötet i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 00:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss