dock så har jag bättre ljud på 4,8as tv3hd alltså på astra är det bättre än 0.8THOR
dock så har jag bättre ljud på 4,8as tv3hd alltså på astra är det bättre än 0.8THOR
Hej på er ! Har samma problem här med kom plötsligt och på samtliga boxar... Har två stycken DM7020HD samt två vu+Solo2, så jag köper inte hårdvarufel heller, men även jag har skruvat lite på min tallrik för att få lite bättre signalstyrka, men ingen skillnad. Grabbens polare har även samma bekymer på en orginalbox från CanalDigital(vet ej vilken box)
Har openpli 4 på samtliga boxar.... Men den ena hade openpli 3 så sent som fram till igår.
Är nästan helt säker att problemen är kopplat till signalstyrkan, kom en riktigt regnskur här nu och signalen på TV4 sjönk till 55% och då börjar ljudet "skorra" igen... Bara ut och justera LNB/tallrik tror jag. Ligger normalt på 80% på TV4 men det kanske är för lite ?
Hmm faktum är att vu+Solo2 burkarna klarar sig bättre innan det blir problem med ljudet...
Senast redigerad av von_skunck den 2014-08-24 klockan 14:12.
Hej
Jag har signalstyrkan på 94 % på TV4HD och ljudet skorrar. Boxen är en 800HD se med openpli 4.
Det är samma sak på min andra box 500HD ljudet skorrar på den med.
Så jag tror inte det hänger ihop med signalstyrkan.