Nä ingen lösning än och även jag sitter och sneglar på en vu+Duo2 då samtliga vu+Solo2 burkar tuffar på som tåget här hemma utan ljudproblem... Fast har någon testat openatv image än ? dvs med ljudproblem.
Nä ingen lösning än och även jag sitter och sneglar på en vu+Duo2 då samtliga vu+Solo2 burkar tuffar på som tåget här hemma utan ljudproblem... Fast har någon testat openatv image än ? dvs med ljudproblem.
Har alltid kört med Dreambox, hur är det med vu boxarna, är de lika bra, eller rentav bättre än dreambox? Hur fungerar kinakopiorna, ser att t.ex. VU SOLO2 kostar drygt 1100 kr? Ser inte heller om detta är en HD box?
Vu+ boxarna är minst lika bra! Rekommenderar dock att köpa Vu+ originalboxar som håller hyfsade priser. Kinaklonerna av Vu+ är inte samma kvalitet och det är ganska vanligt att man brickar sin Kinabox när man försöker uppdatera mjukvaran i den.
Vu+ boxarna är HD-boxar.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Tycker personligen att mina Vu+Solo2 burkar spöar mina DM7020HD ganska hårt. Ser ju ut som att den nya DM7080HD burken är mer lik en solo2.
Är ca 1000 kr skillnad mellan Solo och Solo2, båda original. Är det värt att köpa en Solo2 för 2500 eller ska jag ta en Solo för 1500?
Har någon kontaktat OpenPli och förklarat att vi har ljudproblem i Sverige? Möjligtvis kan man ju åtgärda detta i mjukvaran...!
Sedan vill jag även, om möjligt, få det bekräftat att ljudet är OK med VU+ burkarna, så att jag inte beställer i onödan och har ändå samma fel...!
Det är stor skillnad på en Solo och en Solo2. Solo2 är en mycket modernare burk med radikalt snabbare CPU, mer minne m.m. Dessutom har Solo2 dubbla tuners mot gamla Solo som bara har en.
Om du inte har väldigt begränsad budget rekommenderar jag absolut att välja Solo2.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Yes kan bara hålla med atomized, köp Solo2.... Och yes mina Solo2 har inte ljud problemet på Tv3HD/TVHD4 etc och dom sitter på samma wok/LNB som mina DM7020HD men ljud problem.... Och Yes jag kör openpli på samtliga burkar.
Nja du har så klart rätt Potatisen, men har inget imot att testa lite nytt och det går ju relativt fort också... Men jag behöver ändå en till box så jag kan lika bra invänta den och testa sen med tex openatv...
Det andra problemet och det största är "chefen" här hemma som ogillar förändringar på TV/fjärr etc.