Resultat 1 till 10 av 49

Ämne: Sirius Channel

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Tackad
    29 gånger
    Mycket intressant diskussion. Då har jag alltså inte drömt eller blandat ihop plattantennen med nån UFO Variant, nu menar jag dom där som finns för att ta emot marksänt tv.

Kommer verkligen ihåg Statoil och Sverigeparabolen, dom gjorde nog sådan bra marknadsföring av det.

Har även nån svag minne att en bekant till oss svor något om en Sverigeparabol som var köpt från OnOff och att han minsann köpte en mycket bättre från Statoil!
    Annars så hade ju föräldrarna kodarvision (Kabelvision)

https://youtu.be/_MLt2WOFydI?si=uyVMKzSnDvf1Mufb
    https://www.youtube.com/watch?v=_Vycj_KsFbM
    som beslutade 1993 koda hela utbudet, kvar blev bara 1,2,4, finsk tv, info kanal och en rysk kanal som hette Horizont som för övrigt var kvar till ca 1996 fast den inte ens var med i deras kanalutbud Här började mitt intresse för kodningar och även olika kulturer.

De flesta av våra bekanta som hade parabol den tiden hade Tv3, Tv1000 och via Astra 19öst. Dem hade en massa intressanta kanaler från t ex Tyskland. Vi hade aldrig tyska kanaler via kabel, däremot hade bla Televerket RTL i sitt utbud men den var dock kodat! Även om övriga kanaler bla tv3 var alltid okodat!

För inte så många år sedan sålde Canal Digital en plattantenn, men verkar igen ha blivit att den inte säljs nå mera.

Man har lärt sig mycket nytt. Förstod aldrig förut heller varför jag inte kunde ta in Ryska satteliter själv har på senare år lärt mig av Robbie Strike att USA, Canada, Ryssland kör sin egen standard C-Band medans vi i EU kör KU Band. Kommer ihåg och skall även erkänna mina första misstag med VU+ Boxarna vilket helskotta jag hade ratta in kanaler från Thor. Då var boxen just felinställt till C-Band

Idag har jag sådan nostalgi att jag måste bara ha in Tv5Monde, Tv-E, även RTL osv...NRK har man haft och ibland varit utan först var det på kabel tv, senare med piratmetoder och diverse emulatorer, idag betalar jag för det Har nog varit Norrmann i förra livet

Är även ett stort fan av det engelska tv utbudet, men där gör man ju också allt för att vi inte ska kunna ta emot det!

Ps. Kommer även ihåg tidigt 2000-tal den tiden jag själv hade parabol när jag fick av en bekant en Analog box från D2mac tiden. Det roliga var att den kunde från 13ö ta emot en Ungersk tv kanal som heter "Duna tv", min enkla PAL mottagare kunde ej ta emot den där kanalen av någon anledning(?).
    Senast redigerad av kisumisu den 2023-12-27 klockan 10:07.
    Openpli 9.1 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Liknande ämnen

1. FTA channel
    Av anka716 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 16:13
  2. Sci-Fi channel
    Av pellep i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-01, 13:33
  3. Sirius?????
    Av Patrik.E i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-29, 00:11
  4. [LÖST] Sci-Fi channel???
    Av eldegos i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-08, 22:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss