Resultat 1 till 10 av 25

Ämne: Tre svenska radiokanaler att lyssna på

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger
    Känner jag redan till, dock undrar jag om TS upplever samma ska som jag gör. Nämligen att ljudet är suveränt när man lyssnar på radio via satellit. Jag lyssnar via CD och då mest på NRK och lite andra kanaler. Klagade förut på att SR inte sänder, men dom gav aldrig något svar, sketen lyssnarservice som inte brydde sig. Alla nordiska länderna sänder radio via satellit men inte Sverige. Dom kan ju dessutom låta det vara krypterat, så värdelöst av SR.

Det fina är ju att man får grymt ljud, har täckning över allt, och kan ta emot radiokanaler som inte sänder där alla bor, visst har vi internet men jag tycker ljudet är bättre via satellit, plus man slipper störningar och annat som man trots allt kan få via internet sändningarna.

ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Tackad
    82 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Känner jag redan till, dock undrar jag om TS upplever samma ska som jag gör. Nämligen att ljudet är suveränt när man lyssnar på radio via satellit. Jag lyssnar via CD och då mest på NRK och lite andra kanaler. Klagade förut på att SR inte sänder, men dom gav aldrig något svar, sketen lyssnarservice som inte brydde sig. Alla nordiska länderna sänder radio via satellit men inte Sverige. Dom kan ju dessutom låta det vara krypterat, så värdelöst av SR.

Det fina är ju att man får grymt ljud, har täckning över allt, och kan ta emot radiokanaler som inte sänder där alla bor, visst har vi internet men jag tycker ljudet är bättre via satellit, plus man slipper störningar och annat som man trots allt kan få via internet sändningarna.
    DennisOlof du glömde att på samma frekvens som SVT World på Eutelsat 9E ligger Radio Sweden (SR P1) och SR P4.
    Har lite problem att få ljud på vissa radiokanaler tex Radio gaga på Thor 1W på min solo2
    Senast redigerad av joakim95 den 2014-05-07 klockan 08:22.
    Carpe Diem

Liknande ämnen

1. Viasat radiokanaler streams
    Av joakim95 i forum Viasat
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-06-10, 18:15
  2. Lyssna på radioreferat
    Av eriks i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-19, 15:59
  3. Vilka radiokanaler.
    Av dabjork i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-01, 21:10
  4. Svenska Radiokanaler med CD?
    Av mdredfox8 i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-13, 07:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss