Skönt att det löste sig.
Vad det gäller TV12 så är den kanalen bortplockad och ersatt med TV12 HD så det är den kanalen du ska leta efter.
TV3 HD är lite konstigare att du inte får bild men dubbelkolla så det är den svenska TV3 HD du lagt till.
Skönt att det löste sig.
Vad det gäller TV12 så är den kanalen bortplockad och ersatt med TV12 HD så det är den kanalen du ska leta efter.
TV3 HD är lite konstigare att du inte får bild men dubbelkolla så det är den svenska TV3 HD du lagt till.
TV12 HD sänder på samma TP som SVT1 o 2 HD
Tv3HD hittar du på 12.293H SR25000
Ja, mycket riktigt så funkade det att se TV12 HD och även TV3 HD funkade efter att jag sökte på TV3, fick då 3 st kanaler i sökresultaten med samma namn (TV3 HD) och en av dessa funkade som sagt medans dom andra två inte gjorde det.
En riktigt fin box i övrigt, har inte satt mig in i alla inställningar ännu men den är klart bättre än CD egna box.
Har fått ett litet problem med min MB8, det som händer är att ibland när jag byter kanal så får jag ingen bild och det står också krypterad kanal även fast den ska fungera, om jag då stänger av boxen eller byter till nån annan kanal och sen testar igen att gå tillbaka till den kanalen så funkar det helt plötsligt. Blir inte klok på det..
Detta händer som sagt oftast vid kanalbyten men det händer också ibland under tiden man tittar på en kanal. Lite irriterande är det som ni säkert förstår. Har laddat ner senaste FW och MultiCAS till boxen så den är uppdaterad.
Nån ide om vad som kan tänkas orsaka dessa låsningar?
Om du bara använder boxen för att se Canal Digitals kanaler som är kodade med Conax behöver du inte MultiCas eftersom boxen har inbyggd Conax. Föreslår att du avinstallerar MultiCas och kör med boxens Conax.
Lycka till!
Frysningarna och krypterad kanal är nåt du får leva med, Det kommer inte några nya firmware heller då miraclebox slutat utveckla denna deras första box innan dom fått ordning på allt..............Epg är också nåt du sannolikt kommer att få problem med.