Det är ofta värt att lägga upp några hundralappar extra för att få en bra DiseqC-switch. Tänk på att switchen överlever flera boxar. Det är lite lustigt att folk snålar på en switch som kostar 300-400:- och räcker i 10-15 år när de samtidigt köper ny box vartannat år för 3000-5000:-.
Top of the line vad gäller DiseqC-switchar är Spaun. EMP brukar också vara helt OK om man vill ha ett billigare alternativ. Själv skulle jag inte köpa någon DiseqC-switch av annat märke oavsett vad som påstås i reklamen eller av säljare.
Här t.ex. finns skapliga priser på Spaun och EMP:
http://www.satvision.se/diseqc-switchar-c-98.html
http://www.zulanit.com/index.php?id_...r=category&p=2
Vill du sedan att dina switchar ska hålla bra och funka i många år så sätt dem inne på vinden istället för ute i regnet!![]()





Svara med citat
