BBC och filmkanalerna tänkte jag på. En gigantisk parabol kommer jag inte sätta upp. Vad synd då att det inte går.
Finns det några andra satelliter som sänder något vettigt på engelska som är värda att ta in? Med gratiskanaler alltså.
BBC och filmkanalerna tänkte jag på. En gigantisk parabol kommer jag inte sätta upp. Vad synd då att det inte går.
Finns det några andra satelliter som sänder något vettigt på engelska som är värda att ta in? Med gratiskanaler alltså.
Det är många som vill ta in gratis BBC kanaler osv på 28.8 men det går inte om man inte har en ordentlig parabol, 1.8m parabol minst i stockholm, om det ens räcker. Finns en här i forumet (tror jag), som tar emot i motala på den storleken, funkar ok vad jag vet.
Det går fortfarande att fixa Sky kort för att ta in en del filmkanaler osv, det kräver inte en monster parabol, problemet är att dessa satelliter också inom 1år eller så ska bytas ut mot samma satellit som ersatte den gamla Astra2D, då blir det i stort sett lika svårt att ta in alla kanaler som sänder på 28.8 detta just för att man (antagligen) tröttnat på alla som tittar via satellit som inte bor i landet. Men det har inte Sky något att göra med, utan det är dem som äger satelliterna tror jag.
Så inom några år är det garanterat extremt svårt ta in dessa satelliter om man inte bor i skåne, västkusten, danmark, norge (oslo), nederländerna, och frankrike. I tyskland är de numera ganska svårt, spanien har också problem.