Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Vilken parabol ska jag välja?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    BBC och filmkanalerna tänkte jag på. En gigantisk parabol kommer jag inte sätta upp. Vad synd då att det inte går.

Finns det några andra satelliter som sänder något vettigt på engelska som är värda att ta in? Med gratiskanaler alltså.

Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger
    Det är många som vill ta in gratis BBC kanaler osv på 28.8 men det går inte om man inte har en ordentlig parabol, 1.8m parabol minst i stockholm, om det ens räcker. Finns en här i forumet (tror jag), som tar emot i motala på den storleken, funkar ok vad jag vet.

Det går fortfarande att fixa Sky kort för att ta in en del filmkanaler osv, det kräver inte en monster parabol, problemet är att dessa satelliter också inom 1år eller så ska bytas ut mot samma satellit som ersatte den gamla Astra2D, då blir det i stort sett lika svårt att ta in alla kanaler som sänder på 28.8 detta just för att man (antagligen) tröttnat på alla som tittar via satellit som inte bor i landet. Men det har inte Sky något att göra med, utan det är dem som äger satelliterna tror jag.

Så inom några år är det garanterat extremt svårt ta in dessa satelliter om man inte bor i skåne, västkusten, danmark, norge (oslo), nederländerna, och frankrike. I tyskland är de numera ganska svårt, spanien har också problem.

Liknande ämnen

1. Vilken av de tre ska jag välja?
    Av matsmac i forum HTPC
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2011-12-16, 07:55
  2. Vilken tv-box ska jag välja?
    Av Piraten69 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 23:51
  3. Vilken ska man välja???
    Av Bonuz i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-04-12, 22:54
  4. Vilken ska jag välja
    Av J15 i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 20:52
  5. Vilken box ska jag välja?
    Av X-up i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-23, 15:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss