Citat Ursprungligen postat av maur Visa inlägg
Ja det kan man verkligen säga att det är och att dom inte har upplyst om att tvn måste klara detta kopieringsskydd, kan man klassa som falsk marknadsföring,
jag har både mailat och ringt dom om detta och jag fick en ny box, men det var samma problem på den med och då kontaktade jag dom igen och då kunde dom inget göra och dom sa att det var programbolagen som krävde att dom hade detta kopieringssystem för att få rätt att sända deras kanaler, vilket jag inte har hört ett dugg om innan, så kan det vara en falsk anklagelse från canal digital? Ja det är ju exakt så jag med känner med, och jag får ju ändå betala fullt pris på en box jag inte kan använda för att min tv och box inte går ihop, har även anmält detta till plus för så här kan det inte vara.
De har faktiskt rätt om att programbolagen kräver detta. För att stoppa folk från att fixa okrypterade inspelningar etc (som Dreamboxen redan gör) och dela via nätet så har andra sidan atlanten, Premier League osv koll på de senaste skydden. Det händer ofta annars att bolagen skiter i många av kraven bara för att få det att rulla bättre för kunderna.